وزير نيرو  گفت: امروز صنعت برق ايران به صنعتي قدرتمند در كشور و منطقه تبديل شده است و همه ظرفيت‌هاي برق آن توسط متخصصان داخلي طراحي و ساخته مي‌شود.

به‌گزارش صنعتیمیز به نقل از  وزارت نيرو، حميد چيت‌چيان در ملاقات با «هوويك آبراهاميان» نخست وزير ارمنستان افزود: امروز صنعت برق ايران به صنعتي قدرتمند در كشور و منطقه تبديل شده است و همه ظرفيت‌هاي برق آن توسط متخصصان داخلي طراحي و ساخته مي‌شود.وي با بيان اينكه ظرفيت‌هاي زيادي براي همكاري بين دو كشور ارمنستان و ايران وجود دارد، يادآور شد: شركت‌هاي ايراني در زمان تحريم‌ها تلاش كردند قابليت‌هاي خود را به نحو مطلوب افزايش دهند، به‌طوريكه در ۱۰ سال گذشته به‌طور ميانگين سالانه سه هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه شده است.

اين مقام مسئول درباره نيروگاه برقآبي «مگري» ( روي رودخانه ارس و در خاك دو كشور) گفت: شركت‌هاي توانمند ايراني مي‌توانند اين كار را به‌خوبي انجام دهند و اين شركت‌ها مورد حمايت دولت ايران هستند.خرداد سال ۱۳۹۱ در جريان سفر يك روزه وزير نيروي وقت به ارمنستان، دو كشور براي آغاز عمليات اجرايي نيروگاه برقابي مگري بر روي رودخانه ارس در شهريورماه همان سال توافق كردند.

بر اين اساس، قرار است پروژه نيروگاه برقابي مگري بر روي رودخانه ارس با ظرفيت ۱۳۰ مگاوات در خاك هر يك از دو كشور، در نزديكي مرز جلفا – نوردوز اجرا شود. چيت‌چيان همچنين با اشاره به پروژه «آگارا» گفت: اين پروژه تا ابتداي سال آينده ميلادي اجرايي مي‌شود تا ساكنان منطقه از آن بهره مند شوند.وزير نيرو به حضور شركت‌هاي ايراني در ساخت نيروگاه‌هاي تجديدپذير و فتوولتائيك نيز اشاره و تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم شركت‌هاي ايراني در مناقصه پايان سال ميلادي كه در ارمنستان برگزار خواهد شد، حضور بيشتر داشته باشند.