سیلی که ازچند روز گذشته آغاز شده تا کنون در پنج شهرستان شبستر، مرند، عجب شیر، چاراویماق و مراغه خساراتی به جای گذاشته است . این سیل با وجود اینکه تلفات انسانی نداشته اما اقتصاد متزلزل کشاورزان مناطق محروم استان را به ویژه در فصل برداشت محصولات را هدف قرار داده است. محمد باقر هنربر مدیر کل  مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی   اذعان می کند:  پیش از این اخطاریه های لازم داده شده بودو بر همین اساس ابعاد خسارتها محدودتر شده اما غافلگیری سیل و شدت باران که در این موقع از سال کم سابقه است موجب آسیب جدی به مزارع چندین شهر و دهها روستا شده است.

 محمد امامی ساکن روستای توریستی  پیر بالای مرند با اشاره به خسارتهای سیل به زمین های کشاورزی می گوید: محصول پیاز که در این روستا کاشته بودیم کلا نابود شده چرا که آبیاری پیاز در این موقع از سال بسیار محدود صورت می گیرد و نباید بیش از نیم ساعت آب به گیاه برسد اما اکنون که دو هفته تا برداشت محصول فاصله داشتیم سیل موجب نابودی زحمات ۳ ماهه مان شد.

عباس قوجایی ساکن روستای مغانجیق  مراغه هم از ورودسیلاب  به منزل و خسارت سنگین به محل نگهداری احشام خبرمی دهد و می گوید: حداقل ۱۵ خانه در این روستا آسیب دیده اند و کل لوازم خانگی هم در آب غوطه ور است سرعت سیل به حدی بود که نتوانستیم مانع ورود آب به داخل روستا شویم و خانه هایی که در پائین دست مسیر رودخانه بود همگی داخل آب هستند.

فتاح خلیلی راننده کامیون باری مسیر تبریز به بازرگان هم از خسارت به جاده مرند – خوی خبر می دهد و می گوید: از شب گذشته بخشی از جاده با سیلاب و گل و لای پوشیده شده و حرکت خودروها با مشکل صورت می گیرد و آسفالت جاده از خاک کشاورزی و محصولات خراب شده کشاورزی پوشیده شده است.

 

.