رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی : روزانه ۸ تا ۱۰ نفر مالباخته بانکی اینترنتی به پلیس فتا در تبریز مراجعه می کنند.

گسترش استفاده از فضای مجازی به ویژه بانکداری اینترنتی این روزها به دردسری برای شهروندان ، پلیس و مسئولان قضایی مبدل شده است در حالی که در ماه های اخیر بیشترین کلاهبرداری بانکی در استان مربوط به سوء استفاده از شهروندان زود باوردر مورد هدایای قرعه کشی و کشاندن آنان به پای خودپردازها بود اما اینبار کلاهبرداری های مالی چهره جدیدتری به خود گرفته و شهروندان بی اطلاع از همه جا زمانی متوجه مالباختگی میشوند که مبلغی از حسابشان کسر و به آنان پیامک برداشت از حساب می رسد در این میان تنها چاره آنان مراجعه سریع به پلیس فتای استان است. در این زمینه و راهکارهای کاهش این معضل محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان بیشتر توضیح می دهد.

متاسفانه کلاهبرداری اینترنتی با دسترسی به رمز دوم و رمزهای بانکی اینترنتی در استان افزایش محسوسی داشته و یکی از بیشترین مراجعات  به پلیس فتا مربوط به این مورد است روزانه ۸ تا ۱۰ مورد مراجعه و شکایت در این زمینه داریم که پس از تشکیل پرونده رسیدگی میشود.

اغلب شهروندان از امنیت فضای مجازی و میزان آن آگاهی کافی ندارند در حالی این فضا توسط  مجرمان اینترنتی ناامن شده و شهروندان  باید با هوشیاری بیشتری از این فضا استفاده کنند استفاده از رمزهای ساده همچنین تخصیص  رمزهای یکبار مصرفی که باید توسط بانکها اعمال شود می تواند موجب کاهش این کلاهبرداریها شود.

درخواستهای متعددی از بانکها شده و آنان نیز به این مورد الزام شده اند درخواست ما تسریع در این فرایند است چرا که با گذشت زمان برداشت های غیر قانونی از حساب اینترنتی شهروندان هم بیشتر میشود.