برای همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدمات (‌بیمارستان‌‌ها و هتل‌ها)، ۵۰ درصد مالیات سال‌های بعد از دوره محاسبه مالیات مذکور در صدر این ماده با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۵۰ درصد باقیمانده با نرخ‌های مقرر در ماده ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره‌های آن محاسبه و دریافت می‌شود.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس ، رضا حسینی صبح امروز در هیئتی متشکل از تجار و بازرگانان انجمن ایصیاد وSIVGID کشور ترکیه در تبریز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را برای هیئت سرمایه‌گذاری و تجاری ترکیه تشریح کرد و با اشاره به معافیت‌های گمرکی و مالیاتی قانونی برای سرمایه‌گذاران اظهار داشت: معافیت یا تخفیف از عوارض گمرکی ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید، استرداد حقوق و عوارض گمرکی پرداخت شده برای ورود مواد اولیه‌ای که به هدف تولید کالاهای صادراتی به کار رفته است و معافیت کامل از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی از جمله معافیت‌های پیش‌بینی شده گمرکی است.

وی افزود: برای همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدمات (‌بیمارستان‌‌ها و هتل‌ها)، ۵۰ درصد مالیات سال‌های بعد از دوره محاسبه مالیات مذکور در صدر این ماده با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۵۰ درصد باقیمانده با نرخ‌های مقرر در ماده ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره‌های آن محاسبه و دریافت می‌شود.

حسینی گفت: این حکم تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات واحد، معادل سرمایه ثبت و پرداخت شده شود، ادامه می‌یابد و بعد از آن، ۱۰۰ درصد مالیات متعلقه با نرخ‌های مقرر در ماده ۱۰۵ این قانون و تبصره‌های آن محاسبه و دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: در این حالت به ازای هر ۵ درصد مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی به میزان ۱۰ درصد به مشوق این ماده به نسبت سرمایه ثبت و پرداخت شده و حداکثر تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود، به این معنی که به ازای ۵ درصد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات واحد به ۱٫۱ برابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد، ۵۰ درصد از درآمد از مالیات معاف است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت‌های خارجی که با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی داخلی در ایران نسبت به تولید محصولات با نشان معتبر اقدام کنند در صورتی که حداقل ۲۰ درصد از محصولات تولیدی را صادر کنند از تاریخ انعقاد قرارداد همکاری با واحد تولید ایرانی در دوره محاسبه مالیات با نرخ صفر واحد تولیدی مذکور مشمول حکم این ماده بوده و در صورت اتمام دوره مذکور، از ۵۰ درصد تخفیف در نرخ مالیاتی نسبت به درآمد ابرازی حاصل از فروش محصولات تولیدی در مدت مذکور در این ماده برخوردار هستند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی اعطای پوشش وسیع حمایتی به تمام روش‌های سرمایه‌گذاری خارجی، تامین امنیت مورد نظر سرمایه‌گذاران خارجی با تعهد پذیری مستقیم دولت، برخورداری سرمایه‌گذاران خارجی از رفتار یکسان با سرمایه‌گذاران داخلی، تضمین سرمایه خارجی در قبال ملی شدن و سلب مالکیت و امکان تملک زمین به نام شرکت (ثبت شده در ایران) را از مشوق‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران برشمرد.

وی گفت: در استان ۶۷ طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به ارزش بیش از ۱۸۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از کشورهای ترکیه، آلمان، آذربایجان، چین، تاتارستان( روسیه)،اسپانیا، گرجستان، امارات متحده عربی، آمریکا، افغانستان و ارمنستان در حال فعالیت است.

برزگر نایب رئیس اتاق بازرگانی، رضا کامی رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، آموزگار رئیس شورای مشترک بازرگانی ترکیه و ایران در کشور ترکیه و جولازاده رئیس انجمن صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی مقیم ترکیه و نیز یکی از اعضای انجمن تجار و بازرگانان نوآور سیواس سخنرانی کردند.

این نشست با هدف بررسی توانمندی‌ها‌ و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان، مجتمع‌های تجاری، پلاستیک، پتروشیمی، نساجی، فولاد، تجهیزات خودرو، غذایی و کشاورزی، گردشگری، معدن، آرایش و بهداشتی‌، پزشکی و مبل برگزار شد.