در پی انتقادات تولیدکنندگان دستمال کاغذی نسبت به افزایش قیمت ماده اولیه این محصول، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این تصمیم دفاع کرد. این در حالی است که قیمت بیشتر کالاهای اساسی در سال جاری با موافقت این سازمان و ستاد تنظیم بازار بیش از یک بار افزایش یافته است.

سازمان حمایت نسبت به افزایش قیمت دستمال کاغذی چراغ سبز نشان داد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اخیرا دبیر انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران از احتمال افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت دستمال کاغذی در پی موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد اولیه این محصول (تیشو) خبر داد و گفت که در صورت اجرای افزایش قیمت تیشو، قیمت هر بسته دستمال کاغذی به ۱۰ هزار تومان می‌رسد، اما بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد؛ چرا که قدرت خریدی وجود ندارد.

علیرضا یزدان پناه، عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران، از موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت تیشو انتقاد کرد و  از مقامات مسئول خواست از افزایش قیمت تیشو جلوگیری کنند تا باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و فشار مضاعف به مردم نشود.  

اما سید داوود موسوی، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با بیان اینکه تیشو مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست، اظهار کرد: افزایش قیمت بیشتری مدنظر تولیدکنندگان تیشو بود، اما با بررسی‌های صورت گرفته از اسناد و مدارک واحد تولیدی مشخص شد که افزایش قیمت ۲۲ درصدی قابل اعمال است.