خدماتي مانند مك دونالد كه يك الگوي مصرف خاص هستند مي‌تواند به تخريب الگوهاي مصرف ما بينجامد. نام مك دونالد و سرمايه‌گذاري چنين شركتي كه بسيار معروف است بيشتر جنبه تبليغاتي دارد وگرنه، در كشور ما كم نيستند شركت‌هايي كه خدماتی مانند مك دونالد ارائه مي‌دهند و حتي الگوي سالم‌تري نيز دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ پس از شعف رسانه‌های زنجیره‌ای از ورق خوردن تاریخ روابط بین‌المللی کشور با حضور احتمالی سیب زمینی‌های سرخ کرده مک دونالد در ایران به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ توافق هسته‌ای، روزنامه آرمان از قول یک اقتصاددان اصلاح‌طلب نوشت: حسين راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه الزهرا(س) درباره اخبار مربوط به حضور شرکت‌های آمریکایی همچون مک‌دونالد در ایران اظهار داشته است: قطعا ورود سرمايه خارجي در همه جا مي‌تواند منافع چندگانه‌اي داشته باشد اما، اين موضوع مشروط بر اين است كه دولت‌ها خود برنامه مناسبي براي بهره‌گيري از اين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري داشته باشند.

دولت بايد چارچوب مشخصي براي سرمايه‌گذاري داشته باشد كه مشخص باشد چه حوزه‌هايي مي‌تواند چه ميزان توسعه صنعتي كشور را تضمين و تشويق كنند و فرصت‌ها را بايد به آن سمت و سو سوق دهند. اينكه اين سرمايه‌گذاري چه منافعي مي‌تواند براي كشور داشته باشد؟ آيا انتقال تكنولوژي صورت مي‌گيرد؟ اينكه دانش فني منتقل مي‌شود و از نيروي كار ايراني چه ميزان استفاده مي‌شود؟ و… بخشي از ملاحظاتي است كه بايد در سرمايه‌گذاري خارجي مد نظر قرار داد…

خدماتي مانند مك دونالد كه يك الگوي مصرف خاص هستند مي‌تواند به تخريب الگوهاي مصرف ما بينجامد. نام مك دونالد و سرمايه‌گذاري چنين شركتي كه بسيار معروف است بيشتر جنبه تبليغاتي دارد وگرنه، در كشور ما كم نيستند شركت‌هايي كه خدماتی مانند مك دونالد ارائه مي‌دهند و حتي الگوي سالم‌تري نيز دارند. غذاهاي سريع و آماده تا حدي مي‌تواند بر سلامت شهروندان تاثير مخرب داشته باشد اما، اينكه سرمايه‌گذاري مك دونالد مورد توجه قرار گرفته همان‌طور كه عنوان شد بيشتر به دليل جاذبه‌هاي تبليغاتي است. چنين سرمايه‌گذاري‌هايي نمي‌تواند هيچ نقشي در توسعه صنعتي كشور ايفا كند و ضرورتي براي حضور چنين بنگاه‌هايي وجود ندارد.