همزمان با سفر هفدهمین سفر هیات دولت تدبیر و امید و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان آذربایجان شرقی اپراتورهای تلفن همراه میزان پیشرفت پروژه های ارتباطی در این استان را تشریح کردند.
به گزارش صنعتیمیز ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اپراتور اول تلفن همراه در سال گذشته در حدود یک هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی سرمایه گذاری کرده است.
براساس این گزارش افتتاح ۱۷ نود HRAN، ۶۴۵ پورت IPBB؛ ۲۷۰ نود LRAN؛ ۵ نود SYNC؛ افتتاح ۱ نود RNC؛ ۱۲۲ سایت BTS نسل ۲؛ نوسازی ۶۱۹ سایت BTS ؛ ۱۶۳ سایت ۳G/4G و ۶ نود CS Core شامل MSS, TMSS, SG از جمله اقدامات شرکت ارتباطات سیار در استان آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.
براساس این گزارش اپراتور دوم تلفن همراه- ایرانسل نیز راه اندازی شبکه نسل چهارم در استان آذربایجان شرقی را نیز در کارنامه داشته است.
همچنین توسعه شبکه های نسل سوم و دوم در سطح استان، نوسازی و توسعه ظرفیت شبکه IP استان، توسعه ظرفیت سیستم های انتقال استان.؛ نصب و راه اندازی درگاه اینترنت استان.؛ نصب و راه اندازی Core شبکه دیتا و نوسازی Core شبکه دیتا برای ارتقاء از نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم نیز از جمله فعالیت‌های ایرانسل در استان آذربایجان شرقی بوده است.