مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: آلودگی صنایع فولادی در میانه منشاء خطرات زیست محیطی است.

توجه به وضعیت  آلایندگی صنایع در تبریز موجب شده تا برخی واحدهای آلاینده با فاصله گرفتن از مرکز استان شهرهای دیگر را برای فعالیت انتخاب کنند و مدیران این صنایع با دستاویز قرار دادن ایجاد اشتغال برای جوانان مناطق محروم موضوع آلایندگی را دست کم بگیرند. صنایع فولادی یکی از آلاینده ترین صنایع به شمار می رود که اکنون با توسعه این صنعت در میانه خطر آلایندگی آن مسئولان محیط زیست را بر آن داشته تا این صنایع رازیر ذره بین قرار دهند.

حمید قاسمی مدیر کل محیط زیست استان در این زمینه می گوید: موضوع آلودگی صنایع فولادی در میانه از سوی کارشناسان این اداره کل رصد شده و با توجه به میزان آلودگی این صنایع و توسعه آن همچنین افتتاح واحدهای جدید ذوب و دیگر بخشها باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نشستهای متعددی با مسئولان این شهرستان ، سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای کنترل وضعیت گرفته شده ادامه می دهد: در عین اینکه  تولید و اشتغال از اولویت زیادی برخوردار است امااین اداره کل درتامین اهداف زیست محیطی نمی تواند مماشات کند.

محمد رضا مشایخی ، فرماندار میانه هم با بیان اینکه توسعه  صنایع فولادی در شهرستان میانه در سالهای اخیر اتفاق مهمی در حوزه رونق صنعت این منطقه حتی استان به شمار می رود یادآور میشود: بخشی از اشتغال این شهرستان مرهون این صنعت بوده و برای توسعه آن با همکاری دستگاه های مختلف و بخش خصوصی برنامه های زیادی داریم.

وی با اشاره به صادرات بخش اعظم محصولات فولادی این شهرستان به تبریز و استانهای دیگر حتی خارج از کشور تاکید می کند: نمونه های جدیدی از محصولات فولادی در این شهرستان با دستگاه های پیشرفته تولید میشود که دستاورد مهمی به شمار میرود اما برای کنترل آلودگی این صنایع نیز باید به صورت متوازن اقدام شود.

فرماندار میانه  با اشاره به عزم فعالان فولادی میانه  برای نصب دستگاه های پیشگیرنده از آلودگی  در واحدهای تولیدی از مسئولان محیط زیست استان می خواهد تا فرصت کافی برای عمل به تعهدات این صنایع با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در اختیار آنان قرار دهد.