رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: خودداری از ممنوع الخروج نمودن کارفرما و توقیف ابزار و ماشین آلات تولید و مواد اولیه تا پایان سال ۱۳۹۵ حل شد.
به گزارش صنعتیمیز ، به نقل از مهر ، حسین نجاتی دوشنبه در دیدار با برخی صاحبان صنایع آذربایجان شرقی گفت: قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان جهت اجرا به دولت ابلاغ شده و طبق تصمیم هیئت دولت هر یك از وزارتخانه ها و سازمان ها موظف به عملیاتی کردن آئین نامه اجرائی هر یك از مفاد قانون در مدت سه ماه هستند.

وی با اشاره به اینکه در این قانون ۶۰ ماده ای موارد مربوط به راهكارهای خروج از ركود و تسهیل و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیش بینی شده، ابراز امیدواری كرد با تدوین آئین نامه اجرائی آن شاهد رشد و شكوفائی و رونق واحدهای مشكل دار استان باشیم.

نجاتی در ادامه با اشاره به تبصره بند ۳ این قانون مبنی بر تکالیف سازمان تأمین اجتماعی در خصوص خودداری از ممنوع الخروج نمودن کارفرما و توقیف ابزار و ماشین آلات تولید و مواد اولیه تا پایان سال ۱۳۹۵ گفت : معوقات واحدهای تولیدی صنعتی یكی از بزرگترین مشكلات این بخش بود كه تنها با در نظر گرفتن این بند و تبصره مسائل عدیده صاحبان صنایع استان برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان رفع موانع تولید با تخصیص یكصد هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به واحد های تولیدی را از دیگر مفاد این قانون عنوان و تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای جذب حداكثری این تسهیلات انجام شده و مشخصات بیش از یکهزار و ۴۰۰ واحد تولیدی استان جهت معرفی و بهره مندی از تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت گردآوری شده است.