مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان از اخذ ۱۲۵ میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای پروژه های مهم برقی منطقه آذربایجان خبر داد.
به گزارش صنعتیمیز،حسین صبوری روز پنجشنبه در آیین افتتاح توربین بادی شهرستان نیر گفت: این اعتبار برای هشت پروژه مهم و حیاتی انتقال نیرو در آذربایجان که بخشی از آن در استان اردبیل قرار دارد اختصاص یافته است.

وی همچنین به ایجاد شش پست ۲۳۰ مگا بایت در حوزه آذربایجان اشاره کرد و گفت: از این تعداد سه پست آن در استان اردبیل است و برای اجرای آن ۲۰ میلیون یورو اختصاص یافته است.

وی به اجرای ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: ۵۴ پروژه با هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش برق اردبیل در دست اقدام بوده و ۱۵ پروژه با سه هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

صبوری افزود: دو پروژه مهم در دو ماه آینده در آذربایجان اجرایی می شود که یکی ۴۰۰نیروگاه سبلان و دیگری پست ۴۰۰ میانه به طول ۱۵۴ کیلومتر است و برای اجرای آن یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و موجب می شود استان اردبیل برای اولین بار از طریق خط ۴۰۰ وارد شبکه سراسری شود.

وی گفت: اردبیل ظرفیت خوبی در حوزه تولید متنوع انرژی دارد و از نظر نیروگاه های بادی در مرحله رشد و بالندگی است و می توان با استفاده از انرژی باد زمینه صرفه جویی فرآورده های نفتی را به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه فراهم کرد.

صبوری در ادامه از مبادله ۵۰۰ مگابایت برق بین جمهوری آذربایجان و ایران از طریق پارس آباد مغان خبر داد.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.