نخستین قرارداد طرح فرصت‌های مطالعاتی داخلی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور با واحدهای صنعتی در تبریز امضا شد.
به گزارش صنعت تبریز ، در این تفاهم‌نامه که ما بین هیئت علمی دانشگاه سهند و پالایشگاه تبریز امضا شد دو معاون وزیر از وزارت صنعت معدن و تجارت و نیز وزارت علوم تحقیقات و فناوری حضور داشتند.

حسین نجاتی، رئیس سازمان معدن صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت: بر اساس این تفاهم نامه یکی از اساتید برجسته دانشگاه سهند به مدت دو ترم تحصیلی در زمینه تحقیقات صنعتی پالایشگاه تبریز حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: حقوق این استاد در زمینه مطالعات صنعتی پالایشگاه تبریز از محل معافیت مالیاتی این شرکت تامین می‌شود و هزینه‌ای متوجه شرکت نخواهد بود.

رئیس سازمان معدن صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: به منظور تشویق واحدهای اقتصادی برای همراهی در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر بنگاه‌های که پروژه‌های کاربردی ندارند ۱۰ درصد معافیت سالانه خواهد بود.

وی گفت: فرصت‌های مطالعاتی برای نخستین بار و با دستور دو وزیر صنعت و معدن و وزیر علوم برای اولین بار در تبریز امضا شده و زمینه برای قراردادهای دیگر فراهم شده است.

وی گفت: اساتید به جای اینکه برای مطالعه به خارج از کشور بروند در داخل فعالیت‌های مطالعاتی خود را انجام خواهند داد.

نجاتی اظهار داشت: این قرارداد در راستای تحقق فرمایشات رهبری در زمینه اقتصادی انجام می شود و امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز در کشور اولین بوده و ایفای نقش کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه دو وزارت علوم و صنعت در آذربایجان شرقی گفت: بر اساس این تفاهم نامه زمینه اشتغال بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صنایع فراهم شده است.

نجاتی گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی برای اجرای طرح‌های چون در کشور جایگاه خوبی دارد و اشتغال بسیاری از دانشگاهیان را فراهم کرده است.

پریوش متولی رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از امضای اولین قرارداد طرح «فرصت مطالعاتی داخلی » اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور در تبریز خبر داد و گفت: این طرح برای عملیاتی کردن سیاست کلان ارتباط صنعت و دانشگاه، اولین بار در سطح کشور در تبریز امضاء و به مرحله عملیاتی وارد شد.