بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی مقرر شد تا پروژه های نیمه تمام آذربایجان شرقی که برای بخش خصوصی جذابیت و سود آوری دارند به بخش غیر دولتی واگذار شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه خواستار تسریع در واگذاری پروژه های نیمه تمام در استان به بخش غیر دولتی شد.
وی گفت : در واگذاریها باید سود آوری بخش غیر دولتی را هم در نظر گفت و البته در کنار مدیران هستیم و آنها نگران مراکز نظارتی نباشند و با همدیگر حرکت می کنیم .
محمدصادق پورمهدیمعاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: شهرداری‌ها در زمینه تقبل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان آمادگی خوبی دارند.

وی ادامه داد: ۶۴ شهرداری در استان وجود دارد که ظرفیت خوبی برای قبول این پروژه‌ها هستند و می‌توانیم این پروژه‌ها را به شهرداری‌ها معرفی کنیم.

پورمهدی اضافه کرد: متاسفانه نگاه صحیحی در میان برخی مدیران دولتی وجود ندارد و تعدادی از مدیران حاضر به همکاری لازم در این زمینه نیستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در برخی شهرهای استان عدم اتمام برخی پروژه‌ها موجب مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده و این در حالی است که دستگاه‌های دولتی عملا قادر به اتمام این پروژه‌ها نیستند.

وی یادآور شد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی یک اراده عمومی در دولت است و در استان نیز متمایل به این اقدام هستیم.

پورمهدی خاطرنشان کرد: عدم اتمام این پروژه‌ها در زمان مقرر مردم را آسیب‌پذیر می‌کند و باید توجه داشته باشیم تا به رسالت خدمت رسانی خود عمل کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در زمینه واگذار پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی حاضر هستیم تا نهایت همکاری را با بخش غیردولتی انجام دهیم و با توجه به استقبال شهرداری‌ها در استان با رفع موانع خواهیم توانست به موفقیت‌های بیشتری برسیم.