میزان فروش کنسانتره در مجتمع نفلین سینیت کلیبر در سه ماهه اول امسال ۲۳۷۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر در خصوص افزایش میزان فروش این مجتمع گفت: با واگذار شدن بازرگانی و فروش محصولات به خود مجتمع و تمایل کارخانه‌های کاشی و سرامیک، توانستیم میزان فروش این مجتمع را در سال گذشته ۴۲ درصد افزایش دهیم که این در مقایسه با پنج سال گذشته بی سابقه بوده است و از طرفی این مجتمع در ۹۳ توانست به رشد ۱۳۸ درصدی در استخراج و حمل ماده معدنی و ۲۵ درصد در تولید دست یابد.

نوید نیکو با اشاره به اینکه در آینده نزدیک این مجتمع به یک واحد تولیدی سودده تبدیل خواهد شد، افزود: میزان تقاضا برای خرید محصول این مجتمع در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است؛ به گونه‌ای که طی یک ماه اخیر موفق به عقد قراردادهای بلند مدت با تناژ بالا شده‌ایم.

نیکو با اشاره به اینکه در نظر داریم میزان فروش را به ۲۰ هزار تن در سال افزایش دهیم‌، افزود‌: در این راستا تسهیلاتی از جمله فروش اقساطی و اعتباری برای قراردادهای بلند مدت در نظر گرفته شده است.

مدیر مجتمع نفلین سینیت کلیبر در خصوص میزان تولید این مجتمع گفت‌: در سه ماهه اول امسال در مجموع ۲۷۴۶ تن کنسانتره نفلین سینیت تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی همچنین در خصوص طرح اصلاح خط تولید این مجتمع‌، اظهار داشت‌: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تکمیل این طرح تا اسفند ماه سال جاری‌، کیفیت محصول این مجتمع قابل رقابت در بازارهای صادراتی خواهد بود.

معدن نفلین سینیت کلیبر بزرگترین توده نفلین‌دار اکتشاف شده کشور است. این کانسار در محدوده‌ای به وسعت ۱۰۰ کیلومترمربع و در جنوب شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. کنسانتره نفلین سینیت به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف از جمله کاشی و سرامیک، چینی، شیشه و رنگ‌سازی کاربرد دارد.