با توجه به اینکه همه ساله مقداری از خریدهای سالانه گندم در سیلوهای دولتی و بخش خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود، برای کنترل گندم‌ها نیاز بود تا دستگاه‌هایی نصب شود که هر لحظه از موجودی کندوها مطلع شویم.
به گزارش صنعت تبریز ، احمد محمد زاده ، سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص علت نصب دستگاه‌های هوشمند، افزود: با توجه به اینکه همه ساله مقداری از خریدهای سالانه گندم در سیلوهای دولتی و بخش خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود، برای کنترل گندم‌ها نیاز بود تا دستگاه‌هایی نصب شود که هر لحظه از موجودی کندوها مطلع شویم.

محمدزاده در ادامه با بیان اینکه در گذشته موجودی تنها از طریق دفاتر کنترل می‌شد و کنترل به صورت دستی از طریق سیلوها به خاطر ارتفاع سخت بود، بر همین اساس با استفاده از تجربیات دانشگاه دستگاهی، دستگاهی هوشمند در این خصوص طراحی شد تا بتوانیم از موجودی کندوها به صورت دقیق مطلع شده و دیگر مسائل را کنترل کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با نصب این دستگاه‌ها کنترل صحت موجودی‌های آنچه در سیلوها انجام می‌شود، بطوری که حتی گزارش برداشت از یک سیلو مستقیما به رئیس اداره غله از طریق سامانه پیامکی ارسال خواهد شد.

وی، ادامه داد: با توجه به مصوبه جلسه کارگروه آرد و نان استان، مقرر شد تا ابتدا به صورت آزمایشی در تعدادی از کندوها نصب شود که پس از بررسی‌های لازم، نتیجه آزمایش مثبت اعلام شد و با توجه به این مسئله نیز اداره غله اقدام به نصب در همه سیلوهای دولتی و بخش خصوصی خواهد کرد و سیلوهای استان نیز ملزم به نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری هوشمند در کندوها هستند.