عضو هیات مدیره پست بانک ایران با اشاره به خلایی که در مورد حضور بانک ها در روستاها وجود داشت، گفت: پست بانک در راستای محرومیت زدایی این خلاء را پرکرد.

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز به نقل از ایرنا، غلامحسین صباغی روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر امور شعب پست بانک در آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین آرمان های نظام محرومیت زدایی است، گفت: اگر محرومیت زدایی را به ایجاد زیرساخت هایی همچون آب، راه و گاز محدود نکنیم، پست بانک سهم مهمی در توسعه خدمات بانکی در روستاها داشته است.
وی با اشاره به اینکه پست بانک از سال گذشته به عنوان بانک تخصصی ارتباطات شناخته شده است، گفت: در کنار وظیفه خرد بانکداری این عنوان ماموریت پست بانک را سنگین تر می کند.
صباغی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ۱۰ درصد از اشتغال زایی سالانه کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی شده است، گفت: نقش پست بانک در تامین منابع مالی این میزان اشتغال زایی بارز است.
وی با اشاره به بانک محور بودن اقتصاد کشور و اینکه ۲۵ درصد از تامین سرمایه ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی کشور به بانک ها سپرده شده است، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی گسترش خدمات اینترنت به یکهزار روستای کشور توسط پست بانک تامین شد.
صباغی با اشاره به اینکه سرمایه مورد نیاز اشتغال زایی دانش محور در بخش ارتباطات کمتر از بسیاری از بخش هاست، گفت: پست بانک در تامین اعتبار ۱٫۵ میلیارد دلاری توسعه روستاهای کشور سهیم خواهد بود.
مدیر امور شعب و توسعه بازار پست بانک ایران هم با بیان اینکه با تزریق به موقع اعتبارات در رشد و توسعه پایدار روستاهای سهیم خواهیم بود، گفت: هر چند ماموریت های جدید وظیفه کارکنان پست بانک را سنگین تر می کند ولی به توجه به انگیزه و همت والای آنان، ادامه مسیر همراه با موفقیت خواهد بود.
محمود شیردل با بیان اینکه جهت تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی باید از تمام توان خود استفاده کنیم، بهره گیری بیشتر از توان و تجربه مدیران شایسته پست بانک در گستره وسیع تر از رویکردهای هیات مدیره است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی هم عملکرد ۴ سال گذشته پست بانک در این استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کوچکترین نارضایتی از همکاران و مشتریان این بانک گزارش نشده است.
بهمن حسین زاده به نقش پست بانک در اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: گسترش بیش از پیش پست بانک در روستاها انتظار دولت است.
وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی آذربایجان شرقی؛ گفت: با توجه به این ظرفیت ها، انتظار توجه بیشتری از طرف هیات مدیره پست بانک را داریم.
مدیر پیشین امور شعب پست بانک در آذربایجان شرقی نیز در این آئین با ارائه گزارشی از عملکرد هشت ساله خود در این سمت، گفت: در چهار ساله دوم به لحاظ ثبات مدیریت و هماهنگی بیشتر شاهد بهبود عملکرد بودیم.
علیرضا پورحسین با اعلام اینکه پست بانک آذربایجان شرقی به لحاظ سودهی و سرانه منابع همچنین از نظر تعداد دفاتر و باجه های روستایی در جایگاه بالای کشور قرار دارد، افزود: آذربایجان شرقی با ثبات ترین استان در شبکه بانکی پست بانک کشور است.
وی با اشاره به اینکه یارانه ۱۵۰ هزار خانوار روستایی در آذربایجان شرقی توسط پست بانک پرداخت می شود، اظهار کرد: ارائه خدمات بانکی در روستاها از بخش عمده سفرهای روستائیان به شهرها جلوگیری کرده است.
پورحسین با اشاره به اینکه بخش عمده منابع پست بانک در روستاها جذب شده است، اظهارکرد: گسترش خدمات بانکی به روستاها موجب معکوس شدن مهاجرت از روستا شد.
وی از اجرای ۳۱۵ طرح با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با عاملیت پست بانک در استان آذربایجان شرقی در یکسال گذشته خبر داد و گفت: ناوگان اتوبوسرانی یکی از شهرهای استان هم به حمایت پست بانک نوسازی شد.
پورحسین با اشاره به روند صعودی پست بانک با شیب ملایم، گفت: این بانک نقش در راستای معکوس کردن جریان پولی و مالی از شهر به روستا گام برمی دارد.
وی با اشاره به ماموریت ۵ سال آینده پست بانک، اظهارکرد: تبدیل شدن به گسترده ترین خرده بانکدار کشور در کنار عاملیت حوزه آی سی تی از جمله این ماموریت هاست.
سرپرست جدید امور شعب پست بانک در آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش پست بانک در هدایت بانکداری به حوزه روستایی، خاطرنشان کرد: رویکرد مدیران و خواسته مشتریان این بانک حرکت از بانکداری سنتی به سمت بانکداری الکترونیک است.
اسماعیل صادقی به معضل بیکاری و نبود برنامه در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با ارئه خدمات مدون کمک شایانی جهت افزایش اشتغال در روستاها خواهیم کرد .
وی با اشاره به اینکه مردم پست بانک را با عنوان پست بانک روستایی می شناسند، افزود: گسترش باجه های خدماتی در روستاهای بیشتر در دستور کار است.
صادقی گفت: تعامل سازنده با سازمان های مرتبط با دفاتر خدمات روستایی از برنامه های آتی پست بانک در آذربایجان شرقی است.
در این آئین از خدمات علیرضا پورحسین در آذربایجان شرقی تقدیر و اسماعیل صادقی به عنوان سرپست امور شعب پست بانک در این استان معرفی شد.
وی پیش از این مسئولیت معاونت امور شعب پست بانک در آذربایجان شرقی را عهده دار بود.
علیرضا پورحسین به عنوان مدیر کل امور شعب پست بانک تهران و مناطق آزاد کشور منصوب شده است.