رفع مشکلات مرکز خرید جواهر تبریز مورد تاکید مسئولان ارشد شهری در تبریز قرار دارد و با گذشت دو سال از رکود این مجتمع تلاش میشود با برگزاری جلسات مستمر  این مشکلات بررسی و حل شود اما باید توجه داشت که حل  این مشکلات تنها در حوزه اختیارات شهرداری نیست در سه ماه گذشته شخصا در این زمینه تمرکز داشته ام و با دانشگاه تبریز نیز در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز در گفتگو یی به بیان برخی پروژه های بزرگ شهری در آستانه ۲۹ بهمن و اسفند ماه پرداخته است.

 

مهمترین پروژه هایی را که درهفته های آتی در تبریز به بهره برداری می رسد را بیان کنید؟

 

انتقال بازار هفتگی خودرو به شهرک مبل و خودرو مایان، انتقال پل عابر پیاده مقابل بازار جواهر ، بهره برداری از یک خط دسترسی میدا ن آذربایجان ، مرکز همایشهای بین المللی تبریز و بهره برداری از ورودی مقبره الشعرا از جمله پروژه های مهم شهری در تبریز است که در هفته های آتی تلاش می شود به بهره برداری برسد.

در مورد  جزئیات  انتقال بازار هفتگی خودرو به شهرک مبل و خودرو مایان هم توضیح دهید؟

با اتمام عملیات احداث مجموعه پارکینگ و بازارچه هفتگی خودرو مشاغل مزاحم مربوط به این صنوف از سطح شهر جمع آوری و به این شهرک تخصصی منتقل خواهد شد . متاسفانه مشکلات ترافیکی و آلودگی های بصری و محیطی ناشی از تجمع مشاغل مزاحم در سطح شهر این انتقال را ضرروی می کند. زیرسازی و مسطح سازی این محوطه به مساحت ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده و اگر شرایط جوی مساعد باشد این پروژه  درروزهای آتی آماده بهره برداری نهایی است. با اتمام این عملیات بازارچه هفتگی خودرو از کوی دامپزشکی خیابان شهید نجاتی به محل شهرک مبل و خودرو منتقل خواهد شد.  با انتقال بازار خودرو امکان خدمات دهی به شمالغرب کشور از طریق این بازار بزرگ وجود خواهد داشت.

برای رونق بازار جواهر تبریز چه برنامه ای دارید؟

 

رفع مشکلات مرکز خرید جواهر تبریز مورد تاکید مسئولان ارشد شهری در تبریز قرار دارد و با گذشت دو سال از رکود این مجتمع تلاش میشود با برگزاری جلسات مستمر  این مشکلات بررسی و حل شود اما باید توجه داشت که حل  این مشکلات تنها در حوزه اختیارات شهرداری نیست در سه ماه گذشته شخصا در این زمینه تمرکز داشته ام و با دانشگاه تبریز نیز در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است.

درروند احداث این مجتمع در سالهای گذشته دانشگاه تبریز نظراتی در خصوص محل این مجتمع داشته و خواستار تغییر محل پل عابر پیاده بود اما در ماه های اخیر به دنبال جلساتی با مسئولان دانشگاه تبریز موافقت آنان برای بازگشت محل استقرار پل عابر پیاده جذب شده است. تداخل ورود و خروج مسافران با رفت و آمد دانشجویان و ترافیک در مقابل درب دانشگاه تبریز از جمله انتقادات مسئولان دانشگاهی بود.با انتقال پل در روزهای آینده انتظاربازگش رونق به این بازار را داریم و بازار جواهر تبریز مبدل به یک شهر کتاب در تبریز خواهد شد که می تواند نیاز استان را برآورده کند.

در مورد بازگشایی ورودی مقبره الشعرا هم توضیح دهید؟

وضعیت فعلی مقبره الشعرا شایسته این بنای مهم و تاریخی درتبریز نیست و تلاش می شود ورودی شمالی این بنای مهم درروزهای آتی به اتمام برسد و با تکمیل کف سازیها فضای مناسبی برای استفاده شهروندان و گردشگران ایجاد شود.

میدا ن آذربایجان در چه شرایطی قرار دارد؟

با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته و تلاش تیم های مخلتف فنی و عمرانی در میدان آذربایجان اتمام بخشی از این میدان در سالجاری را در برنامه کاری خود داریم. این میدان پروژه بزرگی است که می تواند نقش بزرگی در کاهش ترافیک تبریز داشته باشد و اقدامات عمرانی برای اتمام این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن است.

حدود ۳ هزار تن آسفالت در این مسیر پیش‌بینی شده که بخش زیادی از بتن ریزی انجام شده است.بلافاصله پس از پایان آسفالت‌ریزی، شاهد گشایش این فاز خواهیم بود.پروژه در اولین فرصت و بدون تشریفات در خدمت  کارکرد ترافیکی بوده  و سایر بخش‌های تکمیلی از قبیل نماکاری، نورپردازی و فضاسازی مسیر، به مرور تکمیل خواهد شد. انتظار داریم درروزهای آتی این فاز به بهره برداری برسد.

 

آیا شهروندان می توانند منتظر بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی تبریز تا پایان سالجاری باشند؟

پروژه مرکز همایش های بین المللی تبریز ;I  در اواخر شهریور ماه سال ۹۴ در شهرک خاوران کلنگ زنی شده بود در مراحل پایانی خود قرار دارد. اجرای این پروژه که به عنوان بزرگترین زیرساخت فرهنگی شمالغرب کشور مطرح است پیشرفت قابل توجهی داشته و هم اکنون به پیشرفت فیزیکی بالای  ۹۰درصد رسیده است.

فاز اول مرکز طبق برنامه شامل ۲ سالن کنفرانس و آمفی تئاتر ۱۲۰ و ۸۰ نفری به اضافه ۲ کلاس آموزشی  همچنین سالن ۱۵۰۰ نفری و نصبیات کامل مجموعه است درروزها و هفته های آتی به بهره برداری می رسد. این مجموعه بزرگ فرهنگی منطبق بر آخرین تکنولوژیهای روز جهانی احداث میشود.