عضو شورای شهر تبریز گفت: یادمه روزی که شهردار تبریز ۵ میلیون تومان به عنوان عیدی به اعضای شورا هدیه کردند، چیزی نپرسیدند اما چرا پیگیر پرداخت ۲ میلیون وام کارگری نبودند.

به گزارش صنعتیمیز به نقل از  خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن اسوتچی در جلسه ظهر امروز شورای شهر با ابراز این مسئله که صحبت‌هایم در ارتباط با سه محور عمده ریاست شورا و شهرداری و حراست شهرداری است، اظهار داشت: در مورد ریاست شورا امتیازات آقای دبیری برای همه مشخص است و ادب و متانت وی برای همه معلوم اما پاسخ به این سئوال که آیا انتظار ما از ریاست برآورده شده است یا نه، در دید هرکس متفاوت است و من اینجا نظرات خودم را می‌گویم.

وی افزود: من به ریاست شورا یادآوری می‌کنم که در اولین روز شورای سوم که وی و علاالدین نورمحمدزاده کاندیدا بودند من نه به وی و نه به نورمحمدزاده رای ندادم و می‌خواهم یادآوری کنم که اگر تسلط به مسائل فنی ملاک باشد نورمحمدزاده بهتر بود و وی سابقه سرداری هم داشتند اما وقتی من در مورد سئوالاتم از وی جواب نگرفتم به وی هم رای ندادم.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در یکی از مصاحبه‌هایم در مورد مباحث اخیر و غصه‌دار و همکارانی که درگیر شده‌اند حرف زده و در مورد زمینه‌های این مسائل حرف زده‌ام، گفت: الان حرف من این است که وقتی در دین به ما سفارش شده است که جلوی «زمینه‌سازی» برای فساد گرفته شود چرا رئیس شورا جلوی زمینه‌سازی را نگرفته و امروز که یک عکاس آمده تا از ما عکس بگیرد، رئیس شورا به عکاس می‌گوید از وی با علامت پیروزی عکس بگیر و همین ایشان وقتی چند ماه قبل در این موارد گلایه می‌کردم به من گفت مگر به منفعت شما بر می‌خورد که اینقدر عصبانی می‌شوی!

اسوتچی با تاکید بر اینکه بر روی قبرم «عاش فقیرا و مات فقیرا» نوشته خواهد شد و شما هم «عاش رئیسا و مات رئیسا» هستید، گفت: قرار نیست که شما برای ریاست از همه چیز هزینه کنید و مرا به نوشتن صورت‌الجلسه‌ای که اعضا هم امضایش کرده‌اند متهم کنید.

وی با مطرح کردن این سئوال که کدام یک گناه بزرگ‌تری است، نوشتن صورتجلسه و یا ایجاد بدون مجوز دفتر مشاوران گفت: وقتی می‌گویم جلوی زمینه‌ها گرفته نشده است منظورم همین بوده است.

اسوتچی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه چرا بانک شهر وام‌هایی را که از طرف شما سفارش داده می‌شود اعطا می‌کند اما نوبت که به وام کارگران می‌رسد می‌گویید، این بانک خصوصی است و ما نمی‌توانیم آن را مجبور به وام دادن کنیم؛ این‌ها زمینه‌سازی برای تخلف است.

اسوتچی تاکید کرد: چرا وقتی دستگیری مسئول «دفتر مشاوران شورا» که پیش‌تر اتفاق افتاده بود رسانه‌ای نشد، دستگیری همکاران ما رسانه‌ای شده است؛ این مسئله به خاطر این بود که می‌خواستند کلیت مسئله «دفتر مشاوران شورا» تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

فقط امیدواریم تبریز در این مورد به شهر اولین‌ها تبدیل نشود

اسوتچی افزود: سه نفر دستگیر شده شورا افرادی هستند که در موقعیت‌های مختلف از ریاست شورا و شهرداری دفاع کرده و حتی در برابر من هم ایستاده بودند. آیا این درست است که در حال حاضر به آنها بی‌توجه باشید؟ این‌ها وقتی رای می‌دهند خوبند اما در مشکلات نباید به دادشان رسید؟

وی افزود: شهردار در جلسه قبل تاکید کرد که از حراست شهرداری به خاطر پیگیری این تخلفات تقدیر می‌کنم. سئوال من این است: آِیا واقعا حراست شهرداری این افراد را شناسایی کرده است؟ اگر حراست از این مسائل مطلع بود چرا تا قبل دستگیری هیچ تذکر جدی به این افراد نداده نبود؟

این عضو شورا خطاب به ریاست شورای شهر تبریز تاکید کرد: آن روز که شهردار تبریز ۵ میلیون تومان به عنوان عیدی به اعضای شورا هدیه کرد و شما چیزی نپرسیدید اما پیگیر ۲ میلیون وام کارگری نبودید زمینه تخلف ایجاد شده است و تا جایی که این زمینه‌ها ادامه داشته باشد مشکلات و تخلفات ادامه پیدا خواهد کرد، فقط امیدواریم تبریز در این مورد به شهر اولین‌ها تبدیل نشود.

این عضو شورای شهر با اشاره به زمینه‌های فساد در شورا و شهرداری گفت: وقتی دفتر مشاوران تاسیس شد باید در مقابل آن می‌ایستادیم که چنین اتفاقی نیفتاد.