استاندار اصفهان از اخذ مجوز برای اکتشاف ۵۰ کیلومتر مربع معادن فلزات گرانبها شامل طلا، نقره و کروم در مناطق شرق اصفهان خبر داد.

به گزارش صنعت تبریز به نقل ازایرنا، رسول زرگرپور در نشست خبری با اشاره به محدودیت های آبی در شهرهای اردستان، خور و نایین اظهار کرد: دو محور توسعه در شرق استان شامل معادن متعدد فلزات و همچنین زمینه های مطلوب میراث فرهنگی می تواند عاملی برای پیشرفت این مناطق باشد.

وی با اشاره به واحد تولید پتاس خور با سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان که مدتی متوقف شده بود، گفت: این واحد فعال است و احداث دو واحد دیگر آن بمنظور تولید منیزیم و کروم منیزیم بجای پتاس مصوب شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هزینه ۵۰ میلیارد تومانی این طرح بوسیله ایمیدرو پرداخت می شود.

زرگرپور افزود: با انجام این طرح می توان میزان اشتغال را به دو برابر افزایش داد.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط، قراردادی با یک شرکت مهندسی منعقد شده و هزینه آن نیز بر عهده ایمیدرو است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مجوز توسعه معدن سرب و روی نخلک و توسعه معدن طلای موته و اردستان نیز اخذ شده است.

وی افزود: استان اصفهان از لحاظ تعداد معادن رتبه نخست و از حیث استخراج رتبه چهارم را در کشور دارد.

زرگرپور تصریح کرد: ۷۵۰ معدن و ۹ هزار نیروی کار در استان اصفهان وجود دارد.

استاندار اصفهان همچنین درباره استخراج در معادن سنگ بصورت غیر استاندارد گفت: در همین راستا به اتاق بازرگانی و صنایع معادن ماموریت داده شده تا یک برنامه توسعه ای برای این معادن تدوین کند تا در شورای عالی معادن مطرح شود.

ارائه گزارش مشکلات اقتصادی استان به وزیر کشور

زرگرپور در خصوص سفر وزیر کشور به اصفهان نیز گفت: سفر رحمانی فضلی به غیر از افتتاح فاز نخست قطار شهری، هدف اصلی تری نیز داشت.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط گزارش ۱۰ صفحه ای با موضوع ظرفیت ها، چالش ها، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی با با محوریت اقتصاد جهت طرح در جلسه هیات دولت به وزیر کشور ارائه شد.

استاندار در جلسه شورای اداری استان گفته بود: وضعیت بنگاههای تولیدی از عمده دغدغه ها و نگرانی های مدیریت استان است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان با داران بودن ۷۰۰ هزار کارگر از صنعتی ترین استانهای کشور است، تصریح کرد: ۱۰ درصد از صنایع کشور که در این استان مستقر هستند در رکود بسر می برند و بخش عظیمی از این واحدها زیر ظرفیت خود فعالیت می کنند.

رویکرد تکمیل طرح قطار شهری اصفهان نیاز به اصلاح دارد

وی همچنین با اشاره به روند تکمیل پروژه قطار شهری اصفهان، گفت: در صورت راه اندازی ایستگاه دروازه دولت و میدان انقلاب در سال ۹۶، مدت زمان اجرای این مسیر ۲۰ سال خواهد شد.

زرگرپور خاطرنشان کرد: این مسیر ۲۰ کیلومتری در ۲۰ سال نشان می دهد که سالی یک کیلومتر احداث شده و ۴۰ کیلومتر باقی مانده ۴۰ سال بطول خواهد انجامید.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مردم نمی توانند این مدت زمان طولانی را برای تکمیل قطارشهری صبر کنند، به همین منظور مقرر شده با تغییر رویکرد و سیاست و آمادگی جهت برگزاری جلسات اصولی و کارشناسانه این روند اصلاح شود.

وی ادامه داد: درباره قطار شهری اصفهان باید خیلی بیشتر از تجربیات قطار شهری تهران و خارج کشور استفاده شود.
به گفته زرگرپور هزینه هر کیلومتر قطار شهری شامل ساخت تونل، ایستگاه و … ۱۵۰ میلیارد تومان است و بخشی از این هزینه باید با طرح های تجاری جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: در پروژه قطار شهری اصفهان به هیچ عنوان توقف نخواهیم داشت.

مرحله نخست خط ۱ قطارشهری اصفهان پس از ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی آن ۲۳ مهرماه امسال با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

مراسم محرم در اصفهان بدون حادثه و باشکوه برگزار شد

زرگرپور با بیان اینکه در عزاداری های دهه نخست محرم امسال حادثه ای رخ نداد، تصریح کرد: در عزاداری های سال جاری استان اصفهان آتش سوزی، مسمویت غذایی و مسائل امنیتی گزارش نشد و همچنین شاهد عزاداری های غیر متعارف نیز نبودیم.

استاندار اصفهان افزود: سعی شد در مراسم، هیات های عزاداری دارای شناسنامه شوند و خوشبختانه در برخی از هیات ها، جمعیتی بالغ بر ۸ هزار تن حضور داشتند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری سال جاری باشکوه و پرشور برگزار شد.

وی همچنین به چهارم تا دهم آبانماه بعنوان هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: برخی از سازمان ها و دستگاه های استان اصفهان از طرح پدافند غیرعامل برخوردارند، اما یک طرح جامع در استان وجود ندارد.

استاندار اصفهان همچنین در خصوص استفاده برخی کشاورزان از پساب گفت: این اقدام غیر قانونی است و اگرچه برخورد باعث بوجود امدن تبعات اجتماعی می شود، اما برنامه ریزی شده که تا پایان سال از ادامه این اقدام غیر مجاز جلوگیری شود.

زرگرپور پیرامون جاری شدن آب در زاینده رود برای کشت پاییزه افزود: این موضوع مراحل نهایی تصویب خود را در شورای عالی آب می گذارند و ما نیز خواستار تسریع در روند آن شدیم.

۴۰۰ فرد بالقوه برای نامزدی در انتخابات مجلس در استان وجود دارد

استاندار اصفهان همچنین درخصوص فعال شدن ستاد انتخابات استان برای رصد اطلاعاتی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ کار اجرایی انجام نشده و تخمین زده می شود که در استان ۴۰۰ فرد بالقوه برای نامزدی در انتخابات مجلس حضور داشته باشند.

وی اظهارکرد: مجریان نباید کوچکترین دخالتی در روند انتخابات داشته باشند، همچنین بررسی صلاحیت هاذ بطور دقیق انجام می شود و تبلیغات زودهنگام نیز نباید انجام گیرد.

تکمیل فیزیکی ورزشگاه نقش جهان تا پایان سال

زرگرپور در خصوص ورزشگاه نقش جهان نیز گفت: این مجموعه از لحاظ فیزیکی تا آخر امسال کامل می شود.

وی افزود: ۲۵۰ تا ۳۰۰ نیروی کار بطور روزانه در این مجموعه مشغولند و روند تکمیل ان طبق برنامه پیش می رود و طی روزهای آینده نیز به همراه اصحاب رسانه از این پروژه بازدید خواهیم کرد.