معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، از اعطای ۴۶۷ میلیارد ریال در قالب ۱۷ فقره انواع وام، در طول سال تحصیلی گذشته به دانشجویان دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارشصنعتیمیز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امامعلی پور با اشاره به افزایش حدود دو میلیارد ریالی میزان وام ها در نیمسال دوم نسبت به نیمسال اول، گفت: مجموع وام های اعطاء شده در نیمسال اول مبلغ ۲۲ میلیارد ریال بود که در نیمسال دوم به مبلغی بیش از ۲۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اختصاص کل وام های شهریه و تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: در همین راستا برای ۴ هزار و ۵۸ نفر وام تحصیلی به مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد ریال و برای هزار و ۴۵۰ نفر وام شهریه به مبلغ بیش از ۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، ادامه داد: همچنین وام ضروری برای۷۴۹ نفر به مبلغ بیش از دو میلیارد ریال، وام ودیعه مسکن برای ۱۱۴ نفر به مبلغ بیش از ۶ میلیارد ریال، وام ودیعه مسکن مجردی برای ۳۵ نفر به مبلغ ۱۱۹ میلیون و ۹۷۵ هزار ریال، وام تحصیلی دانش هسته ای برای ۳۳ نفر به مبلغ بیش از ۱۷۸ میلیون ریال، وام ضروری کتب تخصصی برای ۴۰ نفر به مبلغ ۱۷۴ میلیون ریال، وام بنیاد علوی برای ۳۸ نفر به مبلغ ۲۴۴ میلیون ریال و وام ازدواج برای ۱۳۳ نفر به مبلغ دو میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اعطای وام حج عمره، وام ضروری موارد خاص، وام ضروری قهرمان ورزشی، وام ضروری مبتکر، وام بیمه سلامت غیر ایرانی، ضروری دانش هسته ای، وام ضروری نابینا و کم بینا، وام ویژه دکتری و غیره را از دیگر وام های پرداخت شده بیان کرد.

گفتنی است: دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه دانشگاه های منطقه سه کشور شامل دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، بناب و مراغه بوده و دبیری آن بر عهده دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز است.