استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش تعرفه صادرات کالاهای ایران به عراق به ۲۵ درصد انتقاد کرد.

مجید خدابخش در جلسه بررسی و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی که در شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه این شهرک با بیش از ۵۵۰ هکتار مساحت و اشتغال  بیش از ۳۰ هزار نفری ظرفیت بسیاری بزرگ و مکان مقدسی برای استان محسوب می‌شود اظهار کرد: شهرک سلیمی در تولید و اشتغال استان نقش اساسی دارد و ما وظیفه داریم مشکلات این شهرک را بررسی و رفع کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای تولید و اشتغال باید در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باشد، افزود: اکنون لوازم آرایشی موجود در بازار وارداتی است و با توجه به ارزش افزود بالا باید این حوزه برای سرمایه گذاری و تولید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بهره وری و صرفه جویی در کشور بسیار مهم است تاکید کرد: صرفه جویی با نصیحت حل نمی‌شود و باید در زمینه صرفه جویی آب، برق و گاز صرفه جویی کنیم در صنایع استان در این زمینه صرفه جویی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از برون‌سپاری‌ها به خلاف فلسفه وجودی آن که سهل سازی امور بود تبدیل شده است ابراز داشت: در بازاری که شاید دلالی بیش از تولید به صرفه باشد و فردی انرژی و سرمایه خود را به تولید آورده است، این کار بسیار ارزشمندی است، باید موانع فعالیت سرمایه گذاری و تولید را رفع کنیم و با نگاه مثبت به بخش خصوصی کمک کنیم.

خدابخش افزایش تعرفه صادرات کالاهای ایران به عراق به ۲۵ درصد را یادآور شد و گفت: عراق که امنیتش را مدیون شهدای ایرانی است، افزایش تعرفه صادرات کالاهای ایرانی سنگ‌اندازی در مسیر صادرات ایران است در حالی که تعرفه صادرات عربستان در عراق به صفر رسیده که اصلا معقول نیست و باید با دیپلماسی این مشکل را حل کنیم.

وی بر بازاریابی حرفه ای محصولات تولیدی شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و اضافه کرد: افرادی که هم تولید کننده، هم بازاریاب و هم فروشنده باشند به سختی پیدا می‌شود و باید با بازاریاب های حرفه ای تولیدات کارخانجات را فروخته و نقدینگی و تولید را تضمین کنیم.

منبع: تسنیم