وسعت شهرک های صنعتی استان، امسال ۸۰۰ هکتار توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیرومند مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: با این توسعه، وسعت شهرک های صنعتی استان به ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار افزایش یافته است.

سید مرتضی نیرومند، در بازدید از واحدهای در حال ساخت و فعال شهرک صنعتی مراغه افزود : امسال ۱۳۰ طرح صنعتی هم در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، این طرح ها با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت، بیشتر در مرحله نصب ماشین آلات و راه اندازی خط تولید هستند و نیمه دوم امسال به بهره برداری می رسند .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اضافه کرد: بابهره برداری از این طرح ها، برای دو هزا و ۸۰ نفر اشتغل مستقیم ایجاد می شود .

نیرومند همچنین گفت: از ابتدای امسال ۲۷ واحد غیر فعال، با اشتغال زایی برای ۵۳۰ نفر در شهرک های صنعتی استان فعال شده و هم اکنون ۲ هزار و ۲۸۶ واحد با اشتغال زایی ۵۶ هزار نفر در شهرک های صنعتی استان فعال است .

ظفر محمدی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم از تکمیل شبکه فاضلاب شهرک صنعتی این شهرستان تا پایان امسال خبرداد و افزود: امسال برای توسعه زیرساخت های شهرک صنعتی مراغه نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است با این حال هنوز نواقصی دارد و باید تکمیل شود.