رئیس اتاق بازرگانی تبریز در اظهاراتی زاویه جدیدی پرده از علت رکود در ماشین سازی تبریز و بلاتکلیفی آن برداشت.
به گزارش صنعت تبریز ، صمد حسن‌زاده که در هشتمین نشست هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت، سخن می گفت بر همدلی و همکاری بیش از پیش بین اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد.

وی افزود: صنعت و تجارت تبریز امروز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و امیدواریم جایگاه واحدهای تولیدی و بنگاه‌های صنعتی استان دوباره احیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری و تغییرکاربری کارخانه‌های بنیان‌دیزل و ماشین‌سازی، گفت: کاربری محل کارخانه بنیان‌دیزل، بر اساس قانون تغییر کارخانه‌ها به مجتمع‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده و محل فعلی کارخانه به مجتمع تجاری تبدیل می‌شود و البته وجود این مسئله در دیگر واحدها موجب بروز نگرانی شده است.

وی در رابطه با زمین کارخانه ماشین‌سازی نیز تصریح کرد: برای احیای کارخانه ماشین‌سازی با یک شرکت ایتالیایی گفت‌و‌گو شده بود اما متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی این ملک را به بورس گذاشته و پیشنهاد واگذاری کرده است.

حسن‌زاده، با بیان اینکه متاسفانه واحدهای صنعتی به کسانی واگذار می‌شود که به هیچ عنوان دانش و تجربه صنعتی ندارند، ادامه داد: وجود این مسئله مایه تاسف است، مکانی که برای صنعت شهر و کشور مایه افتخار و سربلندی بود، به تدریج از بین برود.
اظهارات حسن زاده در حالی صورت می گیرد که ماشین سازی تبریز این روزها حال خوشی ندارد و میزان پرداختی حقوق کارگران آن نیز با توجه به کاهش و یا حذف اضافه کاری کاهش یافته است.
این کارخانه در حال حاضر نیز در بلا تکلیفی قرار دارد و زمینهای این کارخانه در ائل گلی به جای اینکه به ظرفیتی برای رشد و توسعه استان مبدل شود محلی ترسناک برای ساکنین منطقه و رهگذران است.