” طلال سلمان ” – سردبیر السفیر – به کارکنان روزنامه اطلاع داده است شش روز دیگر السفیر به پایان حیات ۴۲ ساله درعرصه رسانه های لبنان و جهان عرب می رسد.
سلمان با این عبارت که با تاسف ” خبر فوت السفیر را اعلام می کنم، فرصت دهید تا مراسم تشییع آن را برگزارکنیم “گفت که دلایل تصمیم برای تعطیلی روزنامه هفته آینده درحضور خبرنگاران اعلام خواهد شد.
سردبیرالسفیر به شبکه تلویزیونی ام.تی.وی گفت که کارکنان روزنامه حقوق قانونی خود را تاآخرین روز دریافت خواهند کرد.
برخی منابع، بحران و مشکلات مالی را علت تعطیلی السفیر ذکر کرده اند.
سلمان گفته است که تصمیم برای توقف انتشار روزنامه السفیر اعم از چاپی و الکترونیکی در پایان ماه جاری میلادی( مارس ۲۰۱۶) را اتخاذ کرده است و هفته آینده ( چهارشنبه) در نشستی مطبوعاتی به طور رسمی دلایل آن را اعلام می کند.
، اولین شماره روزنامه السفیردر ۲۶ مارس سال ۱۹۷۴ منتشر شد و در این سالها موفق شده شهرت زیادی در کشورهای عربی و اسلامی کسب کند و در طول چهار دهه فعالیت سردبیران و روزنامه نگاران آن به شهرت قابل توجهی درصحنه رسانه های عرب دست یافتند.
همچنبن، السفیر تنها روزنامه لبنانی است که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ حتی یک روز تعطیل نشد و با وجود محاصره توزیع آن به صورت محدود ادامه یافت و درخیابان های پایتخت حضور خود را حفظ کرد.
« به همت خمینی شاه در بدر شده» عبارتی فارسی که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست. همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی (ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درکارنامه این روزنامه نگار معروف قراردارد.