مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: در صورت واگذاری سهام شرکت ماشین آلات صنعتی به تراکتورسازی تبریز، امنیت شغلی پرسنل این شرکت تضمین خواهد شد.

“ابوالفتح ابراهیمی” در واکنش به نگرانی تعدادی از کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی از انتقال سهام این شرکت به گروه تراکتورسازی ایران، با بیان اینکه ما مشتاق بازگشت این شرکت به مجموعه تراکتورسازی هستیم، گفت: از طرف ما هیچ مشکلی برای انتقال سهام شرکت ماشین آلات صنعتی به گروه تراکتورسازی ایران وجود ندارد.

وی افزود: ما منتظر نتیجه هستیم و اداره تصفیه امور ورشکستگی در روزهای آینده نتیجه را به ما اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران تاکید کرد: ما کما فی السابق برای خدمت به صنعت استان و ارج نهادن به نیروهای متخصص برای خریداری سهام این شرکت اعلام آمادگی کرده ایم.

ابراهیمی گفت: ما شرایط مان را به اداره تصفیه امور ورشکستگی اعلام کرده ایم و منتظر اعلام نتیجه از سوی آنها هستیم و بعد از اینکه تسویه کامل صورت های مالی و تعهدات آتی شرکت مشخص و واضح شود، سهام ماشین آلات صنعتی به گروه تراکتورسازی باز خواهد گشت.

وی در خصوص نگرانی تعدادی از کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی در خصوص امنیت شغلی خود، تصریح کرد: ما در تراکتورسازی تبریز این شرکت را خریداری می کنیم و همه پرسنل آن در امنیت شغلی کامل خواهند بود.

ابراهیمی تاکید کرد: ما در تراکتورسازی تا حالا تعدیل نیرو نکرده ایم، چرا که اینجا همه کارگران با ما شریک هستند و زمانی که کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی هم به مجموعه گروه تراکتورسازی اضافه شوند، از همان شرایط و مزایای پرسنل گروه تراکتورسازی برخوردار خواهند شد.

وی در پایان گفت: مطمئن باشید که امنیت شغلی در تراکتورسازی تبریز بیش از هر شرکت دیگری است. تراکتورسازی در شرایط فعلی اقتصادی کشور که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنیم، جزو معدود شرکت های موفق است و چندین سال پیاپی به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شده است.

به گزارش نصر، بر اساس ابلاغ قانون اصل ۴۴ شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران که یکی از موفق ترین شرکت ها و برندهای معتبر در تولید بکهو لودر و انواع ماشین آلات صنعتی کشور بود در سال ۸۵ به بخش خصوصی فاقد اهلیت لازم توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شد، اما به سبب سوء مدیریت سهامدار گذشته، این شرکت با بحران و بن بست مواجه شده و در آبان ماه سال ۹۲، کمیسیون کارگری آذربایجان شرقی به اتفاق آراء، رد اهلیت سهامدار عمده آن را به تصویب رسانده و به سازمان خصوصی سازی ابلاغ کرد و در این مدت، با برگزاری بیش از ۲۱ جلسه کمیسیون کارگری استان و تصویب ۵۴ مصوبه، توانست پرونده ورشکستگی این شرکت را با همکاری دستگاه قضایی استان به پایان برساند.

این گزارش می افزاید، این شرکت پس از انجام مراحل قانونی توسط اداره امور ورشکستگی تبریز در مرداد ماه سال گذشته به گروه تراکتورسازی ایران اجاره داده شد تا اینکه چندی پیش تراکتورسازی تبریز که پیش از این نیز سهام دار عمده شرکت ماشین آلات صنعتی بود در مزایده فروش این شرکت برنده شد، اما تعدادی از کارگران این مجموعه به اجرایی شدن ماده ۱۲ قانون کار در پروسه واگذاری این شرکت به گروه تراکتورسازی ایران اصرار دارند.

منبع: نصر