فرماندار تبریز از بی کیفیتی شیرهای توزیع شده در مدارس این شهر انتقاد کرد .
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛شهرتی فر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی تبریز گفت: نظارت بر مواد غذایی ارائه شده در تبریز و درمدارس برعهده مرکز بهداشت و درمان است که باید دراین خصوص نظارت و توجه بیشتری داشته باشند.

شهرتی فرافزود : برای آموزش موارد بهداشتی و خدمات سلامتی طرح جامع چکاپ ملی مردم باید اجرا شود.

فرماندار تبریز خواستار اطلاع رسانی طرح سلامت دندان ودهان دانش آموزان ۷ تا ۱۴ ساله در مدارس شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تبریز نیز دراین جلسه گفت: در برنامه سند تدبیر وتوسعه استان و شهرستان درحوزه بهداشت و درمان پنج مورد ارتقاء نظام ارائه خدمات سلامت در جامعه، بهبود سطح زندگی مردم، استاندار سازی خدمات بهداشتی و درمانی،عملیاتی نمودن تبریز بعنوان قطب منطقه ی پیوند اعضا و توسعه فناوریهای نوین پزشکی از هسته های کلیدی ارائه خدمات مراکز بهداشتی و درمانی می باشند.

خسروشاهی گفت: ارائه خدمات سلامتی و بهداشتی برای مردم از وظیفه مراکز بهداشتی و درمانی می باشد و در این راستا نیز استقرار ۲۰ مجتمع های سلامتی در تبریز، پیاده سازی نظام پزشک خانواده در مناطق حاشیه نشین شهر ،ارائه خدمات داندان پزشکی برای دانش آموزان ۷ تا ۱۴ ساله در مدارس که از طریق پیام کوتاه به والدین اطلاع رسانی می شود، ارائه قرص های آهن و ویتامینِ D در مدارس راهنمایی ودبیرستانها ، خونگیری وآزمایش رایگان زنان باردار در طول بارداری از اقدامات مرکز بهداشت و درمان تبریز می باشد. فرماندار تبریز: تامین و حفظ سلامت مردم وجامعه وظیفه اصلی مسئولین می باشد.

فرماندار تبریز در ادامه همچنین با بیان اینکه تامین و حفظ سلامت مردم و جامعه وظیفه اصلی مسئولین می باشد، گفت: مجموعه خدمات دولت تدبیر وامید در نظام سلامت همگانی متاسفانه اطلاع رسانی کامل نمی شود و در این راستا باید مرکز بهداشت و درمان تبریز اقدامات وعملکرد سالانه خود را از طریق رسانه های مکتوب وتصویری به اطلاع مردم برساند.
در این جلسه مقرر شد، نیروی انتظامی با مراکز فروش قلیان در اطراف مدارس برخورد کند، سازمان محیط زیست در خصوص تصفیه فاضلاب و زیست محیطی چرمشهر اقدامات لازم را انجام دهد و مرکز بهداشت و درمان نیزدر خصوص تولید وتوزیع دارو در دارو خانه های تبریز ، نظارت و بررسی کامل مواد غذایی و مخصوصاً فلافل که اخیر درسطح تبریز رایج شده و نظارت بر مغازه های اطراف مدارس که اقدام به فروش مواد غذایی می کنند نظارت بیشتری داشته باشند.