مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن و استانداری آذربایجان شرقی در راستای تامین منابع مالی پروژه های استان تفاهم نامه امضا می کنند.
به گزارش پایگاه خبری صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن آذربایجان شرقی ، علی اشرف افخمی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه ها و اهداف سفر به آذربایجان شرقی پرداخت.
وی با بیان اینکه با ترکیبی از اعضای تاثیر گذار و مهم هیئت مدیره بانک صنعت و معدن در آذربایجان شرقی حاضر شده ایم گفت: در این دیدار سه روزه برنامه های مختلفی اجرا شده که یکی از این برنامه ها نشست تخصصی و کاربردی با استاندار آذربایجان شرقی بود.
وی افزود: در این دیدار تصمیماتی گرفته شده که از جمله موارد توافقی این است که بانک صنعت و معدن و استانداری آذربایجان شرقی در راستای تامین منابع مالی پروژه های استان تفاهم نامه امضا می کنند.
وی تاکید کرد: تصمیمات ویژه ای برای استان داریم و در بخشهای صنعت و نیز معادن استان تسهیلات و حمایتهایی صورت خواهد گرفت.
افخمی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا زمینه های سرمایه گذاری را در استان را برای سرمایه گذاران بیان کنیم و زمینه جذب سرمایه را فراهم کنیم.
وی افزود: در مدت سه روز حضور در تبریز بازدیدهایی انجام شده و نشستهای متعددی با مسئولان و صنعتگران در تبریز و شهرهای بناب و مراغه انجام شد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن عنوان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات درمیان بانکهای کشوری رکورد زنی کردیم و ۸ میلیارد دلار تسهیلات در سال گذشته پرداخت شده و بیش از ۲۶۰ طرح به سرانجام رسید و بیش از ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است.
وی گفت: در شرایط تحریم مشکلات زیادی گریبانگیر بانکها و کل سیستم اقتصادی در کشورشد که علی رغم این مسئله حرکت خوبی در بخش اقتصادی کشور آغاز شده ولی نمود آن در میان مردم چندان محسوس نیست.
افخمی گفت: در حالی که در برخی شهرهای کشور بیکاریی تا ۴۲ درصد افزایش یافته بود با حمایت بانک صنعت و معدن در احداث واحد پتروشیمی در مدت یک سال میزان بیکاری به ۱۴ درصد کاهش یافت.
وی بیان کرد: بانک صنعت و معدن تلاش کرده تا در عملیاتهای بانکی حرفه ای عمل کند و میزان پرداخت تسهیلات بیشتر ار میزان سپرده ها بوده است.