مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تامین نقدینگی لازم را برای رشد اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران را از پیش شرط‌های تحول در حوزه‌های اقتصادی دانست
سیدرضا حسینی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار کارگاه یک روزه آموزش تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه و بورس کالا با بیان اینکه تامین سرمایه از ملزومات فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار داشت: این سرمایه یا از محل دارایی دولت‌ها و صاحبان شرکت‌ها تامین می‌شود و یا این که از طریق ابزارهای گوناگونی که هر یک دارای مختصات و ویژگی‌های مختلف هستند تامین می‌شود.

وی افزود: محدودیت منابع مالی از مشکلات اصلی حوزه اقتصاد محسوب می‌شود و در چنین شرایطی نقش و اهمیت حوزه‌های پولی و مالی در ایفای نقش تجهیز منابع و هدایت و مدیریت آن به سمت بخش‌های مولد از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

حسینی یادآور شد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید موضوع بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار برای توسعه اقتصادی و توانمند کردن بخش خصوصی مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: ورود بخش خصوصی بدون بسترسازی‌های لازم نبوده و شرایط لازم برای حضور موثر بخش خصوصی قرار گرفته و در همین زمینه از الزامات برای بهبود فضای کسب و کار بهره جسته‌ایم.

وی کمک به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و تامین نقدینگی لازم برای رشد اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران را از پیش شرط‌های تحول در حوزه‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده از بازار سرمایه و بورس کالا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: بورس در تامین مالی شرکت‌ها نقش عمده‌ای ایفا می‌کند و در سال‌های اخیر حرکتی نوین به سمت فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته در بازار سرمایه و بورس کالا آغاز شده است.

وی یادآور شد: قوت و سرعت این روند در گرو معرفی ابزارهای مالی و ترویج آن در بین فعالان اقتصادی است تا با این بازار بیشتر آشنا شوند.

حسینی تاکید کرد: برای پروژه‌های صنعتی معدنی و ساختمانی و نیز تامین تجهیزات سرمایه در گردش می‌توان از ابزار بورس استفاده بهینه‌ای کرد.

همچنین در ادامه این کارگاه دریابور، معاون شرکت تامین سرمایه امید به بیان راهکارهای نقش تامین سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی پرداخت.

رحیمی، سرپرست اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی سازمان بورس اوراق بهادار نیز در این کارگاه به تبیین ابزارهای مالی مورد نیاز پرداخت.