یكی از عوامل مهم برای داشتن جامعه‌ای سالم، داشتن اقتصاد پویا و فعال است. اشتغال و كسب درآمد نیز از مؤلفه‌‌های اساسی چنین اقتصادی است. امروزه در كشور ما نبود شغل و مشكلات درآمدی به یكی از معضلات بزرگ تبدیل‌شده است و قشر وسیعی از مردم جامعه از درآمد خود راضی نیستند. اما در این میان هستند كسانی كه با ایده و فكر خود دست به كارآفرینی زده و زمینه اشتغال خود و چند نفر دیگر را فراهم كرده‌اند

به گزارش صنعتیمیز ،  این افراد باهمت، تلاش و پشتكار خود نه تنها باعث شده‌اند تا چرخ تولید كشور بچرخد، بلكه باعث چرخیدن چرخ زندگی افراد زیادی نیز شده‌اند. «‌رامین دقیقی» یكی از كارآفرینان آذربایجان شرقی است كه در گفت‌وگوی خود با همشهری از رمز موفقیت خود می‌گوید.

  • شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌كنید و زمینه اشتغال چند نفر را فراهم كرده‌اید؟

شركت ما در زمینه تولید میلگرد، شمش و قیر فعالیت می‌کند و حدود ۲۲۰ نفر در آن فعالیت می‌کنند. از بین ۲۲۰ نفر نیز ۵ نفر خانم هستند كه كارهای دفتری بیشتر به عهده آنهاست و مابقی فعالیت‌ها به دست آقایان انجام می‌شود.

  • چه شد که به فكر ایجاد شغل و كارآفرینی افتادید؟ رمز موفقیت شما چه بوده؟

بیکاری معضل اصلی جامعه کنونی ماست و بسیاری از خانواده‌ها از تأمین هزینه‌های زندگی خود عاجز هستند. همین موضوع انگیزه‌ای برای ایجاد این شرکت شد. ۹۰‌درصد از موفقیت هر انسانی ماحصل تلاش و پشتكار و توكل به خداست و ۱۰‌درصد دیگر نیز به سایر عوامل بستگی دارد.

  • موانع و مشكلات شما در این عرصه چه بوده است؟

نبود حمایت از تولیدكنندگان از سوی دولت مهم‌ترین مشکل است.برای مثال دولت می‌تواند با جلوگیری از واردات بی‌رویه باعث رونق تولید در كشور شود.
مشكل دیگر نیز مطالبات كلان ما از مشتریان است كه به موقع وصول نمی‌شوند و باعث ایجاد مشكلاتی برای شركت می‌شود.در این زمینه نیز نیاز است دستگاه قضایی سریع‌تر به شكایات رسیدگی كند.

  • آیا محصولات تولیدی شما به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود؟

قیری كه در این شركت تولید می‌شود به گرجستان صادر می‌شود. به نظر من رفع موانع صادراتی مانند شناسایی بازارهای هدف در كشورهای دیگر و حمایت از صادركنندگان می‌تواند نقش مؤثری در رونق صادرات كشور داشته باشد.