نمایندگان گروه صنعتی تاتا هند با حضور در دفتر تبریز سازمان منطقه آزاد ارس و مذاکره با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان، برای سرمایه گذاری با محوریت تولید خودرو در این منطقه آزاد ابراز تمایل کردند.

به گزارش  صنعتیمیز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ارس، در این ملاقات که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، قوانین مناطق آزاد ایران تشریح شد و نمایندگان گروه صنعتی تاتا با موقعیت جغرافیایی ارس و کریدورهای صادراتی از این منطقه آزاد به کشورهای دیگر به ویژه سی آی اس(cis) و سرزمین اصلی آشنا شدند.

محسن خادم عرب باغی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در حاشیه این نشست به خبرنگاران اظهار کرد: این برای نخستین بار است که نمایندگانی از گروه صنعتی تاتا هند در دوره پسابرجام با آرایش اقتصادی تازه، به ایران سفر می کنند و جای خوشبختی اینجاست که ارس مورد توجه این گروه صنعتی معتبر برای سرمایه گذاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ارس آماده ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران شاخص خارجی نظیر تاتا هند است، اضافه کرد: در این نشست اعلام کردیم که آماده ایم علاوه بر تمام زیرساخت ها و امکانات، زمین موردنیاز را نیز در اختیار طرف هندی قرار دهیم.

عرب باغی گفت: نمایندگان گروه صنعتی مزبور نیز اعلام کردند که در سریع ترین زمان ممکن، مطالعات فنی اقتصادی خود در راستای سرمایه گذاری این گروه با محوریت تولید خودرو  در ارس را شروع خواهند کرد.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد ارس، گروه صنعتی تاتا بزرگ ترین شرکت خوشه‌ای و خصوصی در هند است و ۷۰ درصد خودروهای در حال استفاده در این کشور با برند تاتاموتورز تولید و عرضه می شود ضمن اینکه گروه صنعتی تاتا هند یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان خودرو به کشورهای اروپایی و آمریکا است.