استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت جذب سرمایه گذاری در راستای توسعه استان و حل مشکل بیکاری تاکید کرد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از صدا و سیما ، اسماعیل جبارزاده امروز در جلسه شورای سیاست گذاری روابط خارجی آذربایجان شرقی تاکید کرد: حل معضل بیکاری بدون استفاده از سرمایه گذاران خارجی مقدور نیست و بر این اساس هماهنگی امور اقتصاد خارجی به وزارت کشور واگذار شده است.
جبارزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبار ۴۸ هزار میلیارد تومان لازم برای اتمام طرحهای ناتمام در بخشهای مختلف آذربایجان شرقی باید از طریق بخش خصوصی تامین شود تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی را برای تحقق این رقم ضروری دانست.
وی فراهم کردن امنیت و امکانات زیربنایی برای سرمایه گذاران خارجی را از برنامه های اولویت دار دولت بیان کرد اما در عین حال گفت سرمایه گذاران خارجی به دنبال منافع خود هستند اما به هیچ عنوان بازار را در اختیارشان قرارنخواهیم داد .
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت تلویزیون جمهوری آذربایجان علاقه زیادی برای ارتباط با صداوسیمای آذربایجان شرقی دارد و با توجه به فعالیت زیاد وهابیت در این کشور باید شبکه سهند با تولید و فروش فیلم و سریال به این کشور، در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت در آذربایجان اقدامات عملی انجام دهد.
سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه بر لزوم تقویت رادیو برون مرزی تاکید کرد و گفت: علاقه مندی اتباع کشورهای همسایه به برنامه های تلویزیونی ایران موجب شده است این مرکز ترجمه سریالها و مستندهای پرمخاطب را به زبان این کشورها را در دستور کاری خود قرار دهد .
صومی تفاهم نامه همکاری با دانشگاههای خارجی هم گفت طبق توافقات انجام شده با کشور آذربایجان در آینده نزدیک دانشجویان این کشور به راحتی می توانند در دانشگاه های استان تحصیل کنند.
پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز نیز گفت: دردو سال گذشته بیش از ۱۵ جشنواره و کنفرانس بین المللی در این دانشگاه برگزار و با ۵۷ دانشگاه تفاهم نامه همکاری با دانشگاههای خارجی امضا شده است.
حسینی دبیر ستاد جذب سرمایه گذاری آذربایجان شرقی هم اعلام کرد ۱۶۷ طرح سرمایه گذاری در استان آماده ارائه به سرمایه گذاران خارجی است.