در دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی با وزیر خارجه هند در تبریز تاسیس شهرک صنعتی مشترک هند و این استان پیشنهاد شد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از صدا و سیما ، احمد محمدزاده امروز در این دیدار که در فرودگاه بین المللی تبریز صورت گرفت با این پیشنهاد گفت ایجاد این شهرک میتواند پایگاهی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی هند و استان آذربایجان شرقی باشد.
وزیر امور خارجه هند هم از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت این پیشنهاد را در کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و هند که در ۲۸ دسامبر در دهلی‌نو برگزار خواهد شد مطرح میکند.
سوشما سواراج گفت:آذربایجان شرقی یکی از قطبهای مهم صنعتی و اقتصادی ایران است و هندوستان از پیشنهاد همکاری مشترک با توجه به موقعیت ویژه ای که این استان دارد استقبال میکند.
وی خاطرنشان کرد : روابط هند و ایران به سال‌های خیلی دور بر می‌گردد و کمیسیون مشترک اقتصادی فرصت و مکانیسم خوبی برای توسعه مراودات اقتصادی بوده و تلاش میکنیم همه مشکلات و موانع پیش روی گسترش مناسبات دو جانبه رفع شود.
هواپیمای حامل وزیر امورخارجه هند با شش نفر همراه که از دهلی نو عازم مالت بود صبح امروز برای سوختگیری توقفی حدود یک و نیم ساعته در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز داشت.