این استان در زمینه ی سرمایه گذاری ،صادرات واردات و خدمات گمرکی از استان های پیشرو است و و ما آماده ایم هر گونه محدودیتی را در زمینه ی تجارت استان رفع و یا به خود استان تفویض اختیار کنیم.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عسگری در مراسم معارفه ی ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی افزود:در آذربایجان شرقی زیرساخت های خوبی در زمینه ی حمل و نقل وامکانات گمرکی وجود دارد و منطقه ی آزاد ارس در جلفا مزیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

وی گفت:در زمینه ی تجارت الکترونیک و تسریع روند امور استفاده از سامانه ی جامع امور گمرکی بسیار مهم است و گمرک آذربایجان شرقی باید از این فرصت استفاده کند .

معاون امور گمرکی ایران گفت :با استقرار این سامانه به آمار به روز نیز دسترسی خواهیم داشت چنانچه از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان معافیت گمرکی داریم و پیش بینی می شود این رقم به ۲۴۰۰ میلیارد تومان نیز برسد.

معاون هماهنگی و امور بین الملل استانداری نیزچند در خواست برای گمرکات استان مطرح کرد:خرید و استقرار دستکاه های ایکس ری برای کامیون ها در مرز نوردوز و جلفا ،عملیاتی تر شدن کارگو و گمرک فرودگاه تبریز به عنوان جزو لاینفک منطقه ی ویژه ،ایجاد گمرک نخجوان در کمترین زمان ممکن بر اساس توافق با هیئت آذربایجانی در سفرشان به تبریز ،افزایش اعتبار ناظر گمرکات و گمرک هوایی و حل مشکل صادرات حلال ها ی استان از جمله ی این خواسته هاست.

عضو هیئت رئیسه ی مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سوء مدیریت ها ،برداشت غلط از درآمد نفت ،سیستم اقتصادی غلط و دولتی بودن اقتصاد ،حمایت نکردن از تولید باعث شده اقتصاد کشور ما عقب نگه داشته شود .

منادی افزود :در استان ما نیز که در گذشته پیشقراول اقتصاد کشوربوده متأسفانه مسئولان به اقتصاد رقابتی بی توجهند و باید جدای از اختلافات سیاسی به این مقوله بپردازند.

وی گفت :مدیریت جدید گمرک استان نیز باید سعی کند در ریل گذاری اقتصادی استان اقتصاد رقابتی را پیش گیرد.

آقای نوروزی ناظر پیشین گمرکات استان نیز گفت: د رنه ماهه ی امسال از گمرکات استان ۳۱۰ میلیون دلار صادرات ،۸۰۰ میلیون دلار واردات ،و ۲۳۰ میلیارد تومان در آمد گمرکی داشته ایم. آقای عباس زاده ناظر جدید گمرکات استان نیز گفت:سیاست های برنامه ی گمرک ایران ،اسناد بالا دستی و سیاست های اقتصاد مقاومتی سرلوحه ی برنامه های ما خواهد بود.
در پایان مراسم از خدمات آقای نوروزی تجلیل و آقای عباس زاده به عنوان ناظر جدید گمرکات آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز معرفی شد.