۲۰ نفر از مدیران آژانس های مطرح ترکیه از شهر های استانبول،آنکارا،قونیه و وان امروز وارد تبریز شده اند تا در مدت سه روز ظرفیتهای سفر بیشتر ترکها به استانهای آذری زبان را بسنجند
به گزارش صنعت تبریز حمزه زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: تور اینفو( آشناسازی) منطقه شمال غرب کشور برای مدیران آژانس های گردشگری خروجی کار ترکیه با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی،تاریخی و طبیعی دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار می شود.

وی گفت: این تور توسط شرکت های خدمات مسافرتی شایستگان و شانلی سفر و با حمایت و مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل در جهت توسعه گردشگری منطقه وافزایش ورود گردشگران با حضور ۲۰ نفر از مدیران آژانس های مطرح ترکیه از شهر های استانبول،آنکارا،قونیه و وان از ۲۱-۲۳ آبان ماه برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درتشریح برنامه های پیش بینی شده برای این تور اظهار کرد: بازدید از چندین سایت گردشگری آذربایجان شرقی و اردبیل مانند موزه های تبریز، بازار تاریخی تبریز،روستای کندوان و مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و شهرتوریستی سرعین از جمله این برنامه ها خواهد بود.

حمزه زاده با تاکید بر گسترش همکاری و فعالیت های موجود بین آژانس های گردشگری ایران و ترکیه گفت: تور های غرب و به خصوص شمال غرب ایران به واسطه نبود تبلیغات مناسب و کافی در خارج از مرزهای ایران چندان شناخته شده نیست .
وی افزود: معرفی بخشی از پتانسیل های موجود گردشگری در منطقه شمال غرب ایران می تواند زمینه ساز استقبال عمومی گردشگران خارجی برای سفربه آذربایجان شرقی و اردبیل باشد.