۴۰ هزار بیکار در آذربایجان شرقی با تخصیص ۹۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، سال آینده صاحب شغل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از صدا و سیما، مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و طرح اشتغال فراگیر، در حال پرداخت است.

یونس طاهری در کارگروه اشتغال مراغه افزود: امسال در آذربایجان شرقی در بخش مشاغل خانگی ۴۰۰ میلیارد ریال و طرح اشتغال فراگیر ۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته او تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در قالب سرمایه در گردش، بنگاه‌های تولیدی و صنعتی زودبازده و سرمایه جدید برای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی برای اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

مدیر کار آفرینی و اشتغال استان همچنین گفت: امسال برای حمایت از اشتغال روستایی و عشایرهم اعتبار نامحدودی برای ایجاد شغل با راه اندازی واحد‌های تولیدی در این مناطق و فراوری محصولات زراعی و باغی تخصیص یافته است.

طاهری در ادامه به آمار بیکاری شهرستان مراغه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ درصد جمعیت این شهرستان یعنی نزدیک به ۱۵ هزار نفر بیکار هستند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم در این نشست گفت: امسال از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۴۵ میلیارد ریال برای اشتغال در این شهرستان تخصیص یافته است.
ظفر محمدی افزود: هر چند قوانین دست وپاگیر بانکی برای دریافت این تسهیلات، بسیاری از متقاضیان را دلسرد کرده است، اما امیدواریم با این میزان تسهیلات، کسب و کار در این شهرستان رونق بگیرد.