نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر در احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر تعلل صورت گیرد ساکت نمی‌نشینم، گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای این کارخانه سرمایه‌گذاری شده است که برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

بیت الله عبداللهی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها، با تأکید بر اینکه شهرستان‌ های اهر و هریس جزو منطقه های معدن خیز آذربایجان شرقی هستند، اظهار کرد: توسعه راه‌ آهن در منطقه ارسباران به‌ ویژه شهرستان‌ های اهر و هریس علاوه بر توسعه منطقه به توسعه معادن این شهرستان نیز تأثیر گذار خواهد بود.
وی در خصوص پروژه معدن مس انجرد گفت: بسیاری از مشکلات این معدن که از زمان های گذشته باقی مانده و این معدن را غیر فعال نموده بود، حل شده است و فقط مشکل آب این معدن مانده که در حال پیگیری و حل این موضوع نیز هستیم.
عبداللهی اضافه کرد: طرح استخراج معدن مس انجرد بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی منطقه است و آغاز به کار معدن مس انجرد می‌تواند نقش مهمی در رشد اقتصادی شهرستان اهر و افزایش اشتغال در این زمینه باشد.
وی با اعلام راه اندازی ‘خانه امید’ در شهرستان اهر گقت: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با احداث خانه امید برای بازنشستگان و سالمندان در شهرستان اهر موافقت کرده و مقدمات واگذاری زمین و احداث آن در حال انجام است.
نماینده مردم اهر و هریس در خانه ملت، با تاکید بر حمایت از صادرات سیب شهرستان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است از باغداران و کشاورزان که متحمل خسارت شده اند، حمایت کند.
عبداللهی با بیان اینکه شهرستان اهر یکی از قطب های تولید سیب است، گفت: متأسفانه نبود صنایع تبدیلی باعث شده است میوه سیب در دست باغداران بماند و یا با مبالغ کمتر که کفاف هزینه ها را نمی کند، فروخته شود.
وی با اشاره به اینکه سیب‌های اهر در کنار خیابان ریخته شده و خریدار ندارد، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید در آینده نزدیک صنایع تبدیلی در اهر ایجاد شود تا از سال‌های بعد دیگر شاهد این مشکل نباشیم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود این صنایع برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه موثر است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وزیر کشاورزی دستور خرید این سیب‌ها را به‌ عنوان سیب درجه ۳ داده است، مسئولان شهرستانی کوتاهی کرده و به آن توجه نمی‌شود.
عبداللهی ادامه داد: به ‌عنوان نماینده مردم اهر و هریس بیشتر سعی می‌کنم کارهای اساسی و زیربنایی از جمله اتمام پروژه بزرگراه اهر – تبریز، معادن، کشاورزی، آب، گردشگری و همچنین صنایع کوچک را در این دو شهرستان پیش ببرم تا موانع تولید و اشتغال نیز در این زمینه رفع شود.
وی اضافه کرد: اهر زمینه‌های بسیاری برای توسعه دارد و توسعه اهر برابر با توسعه منطقه ارسباران و همچنین توسعه ارسباران، همان توسعه آذربایجان است.
عبدالهی با تأکید بر اینکه شهرستان اهر به‌عنوان قطب دامداری شمالغرب کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از ضروریات این منطقه ایجاد کارخانه لبنیات و توسعه دامداری صنعتی است که انجام آن با هزینه‌های بسیار پایین می‌تواند جان تازه‌ای به دامداری اهر ببخشد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید از سرمایه‌داران منطقه ارسباران که در شهرهای دیگر و یا حتی در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند برای توسعه سرمایه گزاری در منطقه استفاده کنیم.

منبع: ایرنا