اخبار و تحلیهای صنعتی و اقتصادی

تلاش برای ایجاد ارتباط میان صنعتگران و سرمایه گذاران

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های فناورانه بین تبریز و باکو گفت: پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017) فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت های علمی و فناورانه بین تبریز و باکو است.

 علی جهانگیری در نشست مشترک با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار کرد: ما در این نمایشگاه تلاش می کنیم تا متخصصین ، صنعتگران و سرمایه گذاران را به یکدیگر وصل کنیم.

وی ادامه داد: تبریز از دیر باز به داشتن صنایع بزرگ و دانشگاه های معتبر مشهور بوده است اما موضوعی که ما به دنبال آن هستیم ارتباط این دو با یکدیگر است چرا که امروز شاهدیم که صنایع ما قدیمی شده است و در عین حال دانش دانشگاهیانمان در کتابخانه ها مانده است و باید این دو در کنار هم قرار گیرد.

وی خواستار حضور فناوران و صنعت گران کشور جمهوری آذربایجان در پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017) شد و گفت:ما آماده پذیرش فعالان حوزه فناوری کشور آذربایجان در این نمایشگاه هستیم.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی گفت: این نمایشگاه می تواند سرآغاز فعالیت های فناورانه بیشتر بین تبریز و باکو باشد از این رو نگاه ما به این مهم بلند مدت است.

وی به سابقه برگزاری این نمایشگاه نیز اشاره ای داشت و اظهار کرد: نخستین نمایشگاه با ۱۵۹ طرح آغاز شد و ما در سال دوم شاهد حضور ۵۹۳ طرح ، در سال سوم ۹۷۳ طرح و در سال چهارم شاهد حضور ۱۷۱۳ طرح در نمایشگاه ربع رشیدی بودیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نمایشگاه در ایران به عنوان یک رویداد مهم فناورانه شناخته شده است و سال گذشته ۵۹۷ طرح از استانهای مختلف کشور و ۱۶ طرح خارجی در نمایشگاه حضور داشتند.

علی النقی حسین اف -سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز- نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری های فی مابین گفت: ما در زمینه های فناورانه خواستار افزایش تعاملات بین تبریز وباکو بوده و آماده همکاری در این رابطه هستیم.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدیRINOTEX، ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس  www.rinotex.ir مراجعه کنند.