معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استاندار آذربایجان‌شرقی کیس سرمایه‌گذاری در بخش معدن را بالا دانست و گفت: تمام محدودیت‌های معدنی از اول دی ماه سال جاری برداشته می‌شود.

به گزارش صنعت تبریزبه نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان‌شرقی، مرتضی نیرومند در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی مشکلات بخش معدن را مربوط به بدهی دانست و داشت: در ۱۰ سال گذشته بخش معدن ریالی دریافت نکرده است.

وی ریسک سرمایه‌گذاری در بخش معدن را بالا دانست و گفت: تمام محدودیت‌های معدنی از اول دی ماه سال جاری برداشته شده و عموم متقاضیان صلاحیت‌دار می‌توانند معدن به ثبت برسانند‌.

به گفته نیرومند ۲۴۰ معدن به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های بین بخشی معدن غیرفعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه آذربایجان شرقی را به علت داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف دارای جایگاه ویژه‌ای در اکثر فعالیت‌ها اقتصادی به ویژه در بخش صنعت و معدن دانست و گفت: وجود چهار هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و ۴۲۷ واحد معدنی فعال بستر مساعدی برای توسعه و رشد استان بخشیده است.

در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، واحدهای تولیدی مشکل‌دار آذربایجان‌شرقی بررسی و راهکاری برای همکاری بانک‌ها به منظور تامین تسهیلات برای وارد چرخه شدن این واحدها ارائه شد.