تراکتورهای ویژه مزارع برنج در شرکت تراکتورسازی تبریز طراحی و تولید شده است که قبلاً از خارج وارد می‌‌شد
به گزارش صنعت تبریز ، کریم مهری ظهر امروز در جلسه نمایندگان بخش کشاورزی اتاق تعاون و بازرگانی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، اظهار داشت: برای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌ها، فقط آمار ارائه شده از طرف مرکز آمار ایران قابل استناد بوده و در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی مرجع ارائه آمار معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان است.

وی اضافه کرد: ما از اتاق تعاون انتظار داریم که اداره بازرگانی محصولات کشاورزی را بر محور صادرات برنامه‌ریزی کند و ما نیز در این زمینه با تمام امکانات و توانمندی‌های سازمان برای همکاری و مساعدت اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهری ادامه داد: تا پایان سال مشخصات تمام بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در روستاها با جزئیات کامل در سامانه ویژه نظام نوین ترویج کشاورزی ثبت خواهد شد و تا امروز ۱۵۰ هزار ثبت مشخصات انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: رسالت اصلی تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی خرید محصولات کشاورزی است، یعنی مدیریت تولید و برداشت و بازرگانی برعهده تشکل‌های کشاورزی بوده و همسو با برنامه‌های وزارت متبوع، امورات بهره‌برداران را تسهیل می‌نماید.

مهری با بیان اینکه تراکتورهای ویژه مزارع برنج در شرکت تراکتورسازی تبریز طراحی و تولید شده است که قبلاً از خارج وارد می‌‌شد ادامه داد: در حال حاضر با تولید انبوه این تراکتور از خارج شدن ارز جهت تامین تراکتورهای مورد نیاز در مزارع برنج جلوگیری شده و با صادرات آن ارز قابل توجهی وارد کشور خواهد شد.