معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: وقتی رتبه آذربایجان شرقی با استانی مانند کهگیلویه و بویر احمد یکی میشود حرف زدن از سر ایران بودن حرف مفت است
به گزارش صنعت تبریز ، سعید شبستری ظهر امروز در گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی در تبریز وضعیت آذربایجان شرقی در موردوضعیت اقتصادی و پروژه های صنعتی نامطلوب دانست

وی با بیان اینکه پرتوکاران یکی از زحمتکش‌ترین افراد حوزه سلامت و پزشکی هستند، گفت: مایل بودم در این گردهمایی مشکلات پرتوکاران را بشنوم و اعلام می‌کنم که به عنوان یک همکار در کنار شما هستم.

شبستری با اشاره به آسیب‌های عدم نظارت در سیستم دولتی گفت: در گذشته به علت نبود نظارت تخلفات و رانت‌خواری‌های زیادی صورت گرفت و امروز نیز در دادگاه‌هایی که برگزار می‌شود جای شاکی و متشاکی عوض شده و فردی مانند بابک زنجانی با جسارت حرف می‌زند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در زمینه حق و حقوق پرتوکاران باید حقوق آنان پرداخت شود و متاسفانه به علت برخی جریان‌ها حق پرتونگاران نادیده گرفته شد و اگر چه پرتو کاران تعدادشان کمتر بوده اما باید حقوق آنها نیز دیده شود.

وی اضافه کرد: روسای دانشگاه‌ها و مقام عالی وزارت باید به حقوق کارشناسان رادیولوژی توجه بیشتری کنند و در کنار این مسئله کم رنگ بودن پوشش بیمه‌ای در خدمات رادیولوژی مردم را متاثر می‌کند.

شبستری بر تاسیس اداره رادیولوژی در تمام مراکز تاکید کرد و گفت: اداره رادیولوژی در برخی مراکز ایجاد شده که باید این ادارات با هدف نظارت و پیوستگی امور ایجاد شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی مشکلات استخدامی در مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیاز است که برای استخدام و به کارگیری افراد اقدامات بیشتری صورت گیرد و برای ادامه تحصیل دانشجویان رادیولوژی نیز تسهیلاتی فراهم شود.

وی عدم استفاده از دستگاه‌های نو در مراکز علوم پزشکی تبریز را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید از دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتالی استفاده شود و البته این امر نباید رقابت ناسالم را به وجود آورد.

شبستری مادی‌گرایی را یکی از آفت‌های رشته پزشکی دانست و گفت: کار کردن زیاد در مراکز و کسب درآمد موجب شده تا برخی پزشکان از مقاله‌های نو بی‌اطلاع باشد و دانشجویان از همین اساتید الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: انتظار از بخش خصوصی مراکز درمانی داریم تا به حقوق کارکنان خود توجه کنند و حداقل به اندازه قانون کار به آنان حقوق پرداخت کنند و حقوق حقه کارکنانی که در صف اول هستند و بار اصلی رادیولوژی را بر عهده دارند پرداخت شود.

شبستری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دولت گذشته جایگاه آذربایجان‌شرقی در کشور تنزل بسیاری یافته بود، گفت: تلاش داریم تا حداقل به جایگاه سال‌های ۸۵ برسیم و در رتبه‌های بالاتری قرار گیریم.