نمایشگاه ارتباطات و فناوری باکوتل یکی از رویدادهای مهم صنعت ارتباطات و  فناوری اطلاعات در منطقه قفقاز بشمار می آید و هر ساله میزبان شرکت ها و  استارت آپ های حوزه فناوری از کشورهای اران، ترکیه، روسیه و آذربایجان می  باشد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل ازنصر، در این نمایشگاه بین المللی که امسال حضوروزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  ایران، وزرای ارتباطات ترکیه ، روسیه، ، آذربایجان و دبیرکل ITU در شهر باکو  آذربایجان افتتاح شد، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹ استارت آپ  ایرانی موفق به حضور در این نمایشگاه شدند و در روز اول “هولین ژائو” دبیرکل ITU  از غرفه آنها بازدید کرد.

کسب و کارهای نوپا شرکت های استارتاپی ایرانی، که از شهرهای مختلف به  ویژه تهران و آذربایجان شرقی در پاویون ایران این نمایشگاه توانمندی های خود را  به نمایش گذاشتند.

از ۹ کسب و کار شرکت کننده، ۲ استارت آپ از شهر تبریز با نام “قونقا” (نرم   افزار درخواست تاکسی آنلاین)، “لوکوبوک”( شبکه اجتماعی نویسندگی و  کتابخوانی) و “مطب ویزیت” (سامانه رزرواسیون آنلاین و سریع) که پیش از این هم در بسیاری از رویداد های آذربایجان شرقی و ملی مقام کسب کرده بودند به عنوان نمایندگانی موفق از کسب و کارهای آذربایجان شرقی در این نمایشگاه حضور یافتند، از دیگر شرکت های حاظر در نمایشگاه می توان به دیوار، زرین پال و تلوبیون اشاره کرد.

از طرفی، همزمانی این رویداد با نشست وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات عضو اکو فرصت مغتنمی برای گسترش فعالیت این کسب و کارهای نوپا در کشورهای عضو این نشست فراهم خواهد آورد.

شایان ذکر است،بیست و سومین نمایشگاه باکوتل از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در باکو پایتخت آذربایجان برگزار می شود.