نایب رئیس خانه معدن آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۹۳ حقوق دولتی دریافت شده ۱۸ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته و در ۶ ماهه سالجاری نیز شاهد افزایش این حقوق دولتی بوده و ۲۱۰ درصد رشد داشته‌ایم.
به گزارش صنعت تبریز ، سلیمان نوروزی عصر امروز در جلسه بررسی و رفع مشکلات فعالان معادن آذربایجان‌شرقی خواستار حل مشکلات معدن‌کاران و همراهی بیشتر بخش‌های دولتی در این زمینه شد.

نایب رئیس خانه معدن آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود افت و رکود حاکم بر معادن و صنایع در آذربایجان‌شرقی، حقوق دولتی اخذ شده از معدن کاران افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود در سال ۹۳ حقوق دولتی دریافت شده ۱۸ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته و در ۶ ماهه سال‌جاری نیز شاهد افزایش این حقوق دولتی بوده و ۲۱۰ درصد رشد داشته‌ایم و مظلومیت خاصی معدن‌کاران را درگیر خود کرده است.

نوروزی یادآور شد: رکود حاکم شده و استخراج در برخی موارد تا ۵ درصد نیز کاهش نشان می‌دهد ولی حقوق دولتی باید طبق برنامه پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود تفکر منفی در جامعه به معدن‌کاران را موجب ایجاد فشار روانی به معدن‌کاران دانست و گفت: متاسفانه بخش اعظمی از جامعه معدن کاران را تخریب‌گران محیط زیست و منابع می‌دانند و این مسئله نیز در کنار زیان‌های مالی مورد مشکلات متعددی می‌شود.

نایب رئیس خانه معدن آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خانه معدن استان آذربایجان شرقی با حضور نایب رئیس خانه معدن ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاونت معدنی و قائم مقام صنعت و معدن، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، مدیر امور استان‌‌های خانه معدن ایران و جمعی از فعالان بخش معدن استان در ۱۷ خردادماه سال‌جاری تاسیس شده است.

وی ادامه داد: در این خانه مشکلات و مسائل معدن کاران استان بررسی شده و راهکارهای تخصصی ارائه می‌شود.