شهرک دفاع مقدس با عنوان پارک موزه شمیم پایداری در تبریز با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران و صنعتگران و رسانه ها از شرایط چراغ خاموش خارج می شود.
به گزارش پایگاه خبری صنعت تبریز ، تصورات از شهرک دفاع مقدس در تبریز باید فراتر از مجموعه ادوات نظامی و تصاویری ازهشت سال دفاع مقدس باشد چرا که این مجموعه بزرگ خواهد توانست در سالهای آتی نقشی ارزنده در غنی سازی اوقات فراغت شهروندان تبریزی و نیز رفع نیازهای مختلف اقتصادی و اجتماعی و البته فرهنگی و تفریحی داشته باشد.
این مجموعه در منطقه شرق تبریز واقع شده و با تکمیل شهرک خاوران و باتوجه به جمعیت قابل توجه ساکن در شرق تبریز و توسعه روز افزون شهر در این بخش محلی مناسب برای گذراندن اوقات شهروندان خواهد بود.
احداث این شهرک از ۲۰ سال گذشته آغاز شده و به کندی پیش می رود اما بنا به گفته مسئولان این مرکز استارت برای سرعت گرفتن پروژه آغاز شده و شهرک دفاع مقدس با عنوان پارک موزه شمیم پایداری در تبریز با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران و صنعتگران و رسانه ها از شرایط چراغ خاموش خارج می شود و با سرعت به پیش می رود.
در نظر گرفتن مجموعه های هایپر مارکت ، مراکز تفریحی و فرهنگی با الگو گرفتن از دفاع مقدس ، پارک و آب نماهای مختلف و دریاچه مصنوعی در کنار شهرک های آموزشی برای کودکان بخشی از قابلیت های پیش بینی شده برای این مجموعه است.
نکته جالب توجه در مورد پروژه های شهرک دفاع مقدس سود آوری چند برابری آن برای سرمایه گذاران دارد و در حالی که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن پیش بینی شده اما به نظر می رسد سود قابل برگشت برای سرمایه گذاران در مدت چند ده سال آینده به چندین برابر برسد امری که مسئولان این پروژه وعده آن را می دهند و اعلام می کنند که میزان بازگشت سرمایه در آن چندین برابر و البته پایدارخواهد بود.
در حال حاضر خانه مجتهدی ها در میدان شهدا تبریز و روبروی استانداری به عنوان محلی برای عقد قرار داد و صحبت های اولیه میان سرمایه گذاران و مدیران این مجموعه بوده و در آینده نزدیک نیز به عنوان پیش موزه دفاع مقدس عمل خواهد کرد.
مدیران این مرکز اعلام کرده اند که فعالیت های خود را از این پس رسانه ای کرده و در راستای عملیاتی کردن پروژه با توان مردمی و بخش خصوصی اقدام خواهند کرد، تصمیمی که بی شک موجب ابهام زدایی از مردم شده و زمینه را برای تسریع در این پروژه بزرگ فراهم می کند.