صادرات پای مرغ از کشور به نقاط مختلف جهان از جمله چین و تایوان متوقف شده اما دلیلی اصلی توقف پای مرغ در کشور حقیقتی تلخ است که ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.
به گزارش صنعت تبریز ، صادرات محصولات دامی و به خصوص فراورده هایی که در داخل کشور مصرف چندانی ندارند و با ذائقه مردم سازگاری زیادی ندارند یکی از اولویتهای اقتصادی دولت در سالهای گذشته بوده است.
پای مرغ یکی از این اقلام است که به علت عدم رغبت مردم به خرید آن در سالهای نه چندان دور معمولا به صورت رایگان و یا نازلترین قیمت در اختیار خریداران قرار می گرفت و پیمانکاران کشتارگاهی این اقلام را در کنار مرغ پاک شده و فراوریهای دیگر در بیرون از مغازه ها در معرض دید عموم قرار می دادند.
مسئولان کشتارگاهی با همکاری دولت اقدام به صادرات پای مرغ به کشورهایی نمودند که در آنها مصرف پای مرغ جزو ذائقه مردم و لیست غذایی آنان بود اما این روند در یکی دو سال اخیر متوقف شده است.
بنا بر اعلام مسئولان کشتارگای پای مرغ در گذشته آخرین جنس فروخته شده در فروشگاه ها بود که در حال حاضراولین جنس فروخته شده و مورد استقبال مردم بی بضاعت و حتی طبقه متوسط است.
البته در این میان سودجویان نیز بیکار ننشسته و پای مرغی را که در گذشته یک بیستم قیمت مرغ پاک شده نیز نمی شد تا یک سوم قیمت مرغ پاک شده نیز بالا برده اند تا از جیب مردم بی بضاعت نیز نمدی برای خود تهیه کنند.
البته در این میان موضوع دیگری نیز مطرح است که آن بالا رفتن استانداردهای صادراتی است که باتوجه به رونق بازار داخلی پیمانکاران مرغ تمایلی به صادرات ندارند.