استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی تعبیر واقعی از مردم سالاری دینی است، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا دستاورد انقلاب برای مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری‌ها است.

مجید خدابخش در نخستین نشست اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: حیطه وظایف شوراهای اسلامی شهرها مشخص است و شورای اسلامی استان نیز باید دارای وظایف و برنامه‌های مشخصی باشد که بتواند در روند توسعه استان اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که می‌توان برای اثرگذاری شوراهای اسلامی در توسعه استان انجام داد، بررسی و انتخاب پروژه‌های مهم و اساسی در هر شهرستان و تلاش برای تحقق آنها در چهار سال پیش رو است.

خدابخش یادآور شد: هر شهرستان با استفاده از سند تدبیر توسعه استان، سه پروژه اساسی را انتخاب و اجرایی شدن آن را پیگیری کند که در این صورت ما ۶۳ پروژه خواهیم داشت که اجرای آنها می‌تواند چهره استان را به شدت دگرگون کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخش عمده درآمد دولت صرف هزینه‌های جاری شده و پولی برای بودجه عمرانی نمی‌ماند، افزود: اگر می‌خواهیم استان را توسعه دهیم، باید به سمت جذب سرمایه‌گذاران غیردولتی و بخش خصوصی برویم.

وی گفت: متاسفانه ساختار اداری هنوز با این فرهنگ و ادبیات آشنایی کامل ندارد و سیستم اداری موجود بر این باور است که برای انجام کارها باید بودجه دریافت شود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال توسعه استان از طریق جذب سرمایه‌گذاران هستیم ضروری است از سرمایه‌گذار به صورت ضابطه‌مند و قانونمند حمایت شود.

در این نشست همچنین انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی استان برگزار شد که بر اساس آن، غلامحسین مسعودی ریحان (عضو شورای اسلامی شهر تبریز) به عنوان رئیس شورای اسلامی استان، اکبر صادقی (عضو شورای شهرستان اسکو) به عنوان نایب‌رئیس، حافظ تقی‌نژاد (عضو شورای شهرستان هوراند) به عنوان سخنگو، خداوردی ارحمی (عضو شورای شهرستان هریس) و بهرام حسن‌زاده (عضو شورای شهرستان بناب) به عنوان منشی‌های اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین بهبود جعفری از شورای شهرستان اهر، وحید پورقاسم از شورای شهرستان ملکان و ابوالقاسم داداشلو از شورای شهرستان مرند با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

منبع: فارس