مقصد بعدی‌ام باغ شاه گلی یا دریاچه سلطنتی است،در پایان روز هم در بازار افسانه‌ای تبریز که مخصوص طلا و جواهر بود، گشتی زدم.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از مهر استفان کینرز، نویسنده و روزنامه نگار اهل ایالات متحده امریکاست، او که در گذشته با روزنامه نیویورک تایمز همکاری می‌کرده است، گزارش‌های مختلفی از بیش از ۵۰ کشور دنیا دارد و چندین عنوان کتاب نیز منتشر کرده است. کینزر چندین بار به ایران سفر کرده و در هر بار سفر یادداشت‌هایی را درباره ایران نوشته است.او این بار از ۷ تا ۲۱ ماه می (۱۸ اردیبهشت تا یک خرداد ۹۴) به ایران آمده و سفرنامه هیجان انگیزی از روزهای سفرش منتشر کرده است
سه‌شنبه؛ ۱۲ می- تبریز
به سمت تبریز، پایتخت آذربایجان شرقی پرواز کردم. تبریز تا همین اواخر دومین شهر در ایران بود. در این‌جا به دیدن مسجد کبود رفتم، جایی که ترکیبی از شاهکار کاشی کاری‌های تزئینی در ایران است. مقصد بعدی‌ام باغ شاه گلی یا دریاچه سلطنتی است، این‌جا جای مناسبی برای پیک‌نیک‌های تابستانی و اجرای موسیقی است. البته در این‌جا از قنات‌ها برای آبیاری استفاده می‌کنند که سیستم فوق‌العاده‌ای به جای استفاده از آبیاری‌های سنتی است و برای مکان‌های بزرگ روش مناسبی است. در پایان روز هم در بازار افسانه‌ای تبریز که مخصوص طلا و جواهر بود، گشتی زدم.

امروز در یک سفر تفریحی به سنت استاپوس که قدمتش به قرن ۷ میلادی بر می‌گردد، رفتم. این صومعه در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت جهانی شده است و در حاشیه جنوب غربی منطقه ارمنی‌نشین‌ها واقع شده است. این کلیسا و سنت تادیوس از بقایای باقی مانده فرهنگ گذشته این منطقه است. بعد از ظهر به تبریز برگشتم و شام را در هتل بودم.