مشاور رئیس جمهور گفت: سالانه باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد تارشد و ثبات صورت گیرد و اگر در سفر رئیس جمهور ۵۰ میلیارد دلار قرار داد بسته می‌شود به واسطه چشم انداز خارجی‌ها در مورد ثبات در کشور است.
به گزارش صنعت تبریز ، سیدرضا صالحی‌امیری عصر امروز در یازدهمین شورای اداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مطالعات قومیتی خود اظهار داشت: من ۱۱ سال مطالعه در مورد اقوام ایران داشته‌ام و ایران بدون آذربایجان را ابتر می‌دانم و به معنای واقعی آذربایجان سر ایران است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گفت: متاسفانه امروز شکافی میان جوانان و گذشته تاریخی انقلاب داریم و نتوانسته‌ایم امام را به جوانان معرفی کنیم و در این میان نسل جدید نیازمند شناخت امام با گفتمان جدید است.

مشاور رئیس جمهور گفت: تجزیه ۵۰ کشور در قرون اخیر به واسطه مسائل قومیتی رخ داده که در این میان تبعیض میان قومیت‌ها یکی از علل این تجزیه‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: در بررسی افکار و اندیشه‌های امام در موضوع قومیتی متوجه می‌شویم که ایشان قبل از همه دنیا به موضوع توزیع عادلانه قدرت و ثروت توجه می‌کردند و نوعی از سیاست تبعیض مثبت به نفع اقوام ضعیف را داشتند.

صالحی‌امیری ادامه داد: اگر بنا باشد جامعه ایران پایدار بماند و امنیت حفظ شود باید بر استراتژی امام حرکت کنیم که البته اینگونه نیز هست و تکاثر قومیتی و حقوق مردم حفظ می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آذری‌ها مالک کشور هستند و ۳ هزار سال است که در این کشور جایگاه و ریشه دارد، گفت: مستحکم‌ترین و قدیمی‌ترین حوزه قومیتی در کشور متعلق به آذری‌ها هست.

صالحی‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد ثبات و آرامش درکشور و عبور از فضای جنجال و پر مناقشه بود، گفت: کشور بدون آرامش به پیشرفت نخواهد رسید بر همین اساس استراتژی اول دولت ثبات و آرامش است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یادآور شد: همه استاندارها موظف به ایجاد ثبات و آرامش و همگرایی مدیران و مسئولان شدند و اگر امروز در آذربایجان ثبات و آرامش وجود دارد به علت سیاست‌های دولت است.

صالحی‌امیری گفت: عده خاصی به دنبال به مناقشه کشاندن دولت هستند و دولت در این مسیر وارد نخواهد شد و در این میان دولت به دنبال امنیت زیستی، روانی و با ثبات در همه زمینه‌ها است تا به رشد ۸ درصدی در چشم‌انداز هستیم.

وی گفت: سالانه باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد تارشد و ثبات صورت گیرد و اگر در سفر رئیس جمهور ۵۰ میلیارد دلار قرار داد بسته می‌شود به واسطه چشم انداز خارجی‌ها در مورد ثبات در کشور است.

وی با بیان اینکه انتخابات سال‌جاری باید به عنوان نمادی از وحدت ملی باشد، گفت: حضور همه سلائق و اندیشه‌ها در انتخابات سال‌جاری همانند سال ۹۲ باید باشد تا شاهد حضور و مشارکت حداکثری باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند دولت را جدا از نظام معرفی کنند که این امر بزرگ‌ترین ظلم به نظام است چرا که نظام بدون دولت و دولت بدون نظام معنی ندارد.