فعالان فرش تبریز معتقدند:انتخابات اتحادیه فرش تبریز عملا بی معنی بوده و سازمان صمت دراین انتخابات دخالت میکند.
سید مرتضی احمدپور.صنعت خبرلری
دوشنبه۱۳بهمن ماه انتخابات اتحادیه فرش دستباف در تبریز برگزار میشود.از چند روز قبل بنرهای تبلیغاتی درشهر نصب شده و چند ائتلاف برای تصدی هیئت مدیره فرش تبریز دست به کار شده اند.انتخاباتی ‌که فرهاد چمنی آخرین رئیس اتحادیه فرش دیگر حاظر به کاندیداتوری نشده و در گفتگو با خبرنگار صنعت خبرلری هم مایل به گفتگو در این زمینه نیست و از فضای غیر اخلاقی حاکم هم انتقاد میکند.
اما از سوی دیگر فعالان فرش تبریز هم دلخوشی از این انتخابات ندارند و عملا آن را بی فایده میدانند.
یکی ازپیشکسوتان فرش تبریز که سابقه ای طولانی در فروش و صادرات فرش هم دارد به خبرنگار صنعت خبرلری میگوید:سازمان صمت هرکسی را که بخواهد رئیس اتحادیه میکند و پیش از این نیز بر روند فعالیت فرش فروشی دخالت مستقیمی داشته است.
وی که مایل به اعلام نامش نیست از بایکوت فعالان منتقد فضای موجود بر صنعت فرش دستباف گله کرده و میگوید:اتحادیه تنها مامور صدور پروانه و کارهای اداری دم دستی نیست ولی آقایان انتظار دارند اتحادیه ای منفعل در تبریز باشد.
یکی دیگر از فعالان فرش تبریز بازار راکد و نابسامان فرش تبریز را حاصل نبود اتحادیه ای قوی میداند و بیان میکند:به نظر نمی رسد بعد ازاین هم اتحادیه ای قوی در تبریز داشته باشیم.
وی با بیان اینکه عملا بازار فرش تبریز در کما است عنوان میکند:اگر مسولان سازمان صمت به فکر نجات صنعت فرش هستند باید به جای دستکاری آمار تولید و فروش فرش به فکر حمایت علنی از فرش فروشان و ایجاد بازار رقابتی و سالم باشند.