استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سفرش به جمهوری آذربایجان روز دوشنبه به نخجوان سفر و با رئیس مجلس عالی این جمهوری خودمختار در خصوص گسترش مناسبات بین این استان و نخجوان به رایزنی خواهد پرداخت.
به گزارش صنعت تبریزبه نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی که به منظور انجام سفر رسمی در رأس هیأتی عازم باکو است، به منظور دیدار با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان نیز روز دوشنبه ۲۷ مهر ماه به نخجوان نیز سفر خواهد کرد.

در این سفر در خصوص موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و نتایج مذاکرات صورت گرفته در جریان سفر خرداد ماه گذشته رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به تبریز گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد.

براساس این گزارش، رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان در تاریخ ۱۹ خرداد ماه سالجاری به تبریز سفر و در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در خصوص توسعه همکاری دوجانبه مذاکره و تفاهمنامه مربوط به گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی به امضاء رسید.

افزایش تبادل هیات‌های اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی بین نخجوان و استان آذربایجان شرقی و برگزاری نشست مشترک مسئولان گمرکات استان‌های شمال غربی ایران و گمرکات نخجوان از جمله دستاوردهای سفر رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به تبریز بود.

در جریان سفر یک روزه استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه به جمهوری خودمختار نخجوان از مراکز اقتصادی، درمانی و دانشگاهی این جمهوری بازدید به عمل خواهد آمد.