رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از استقبال نکردن واحدهای تولیدی استان از تسهیلات ۳ هزار میلیارد ریالی اختصاص یافته در سفر رییس جمهور به استان خبر داد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ،نجاتی امروز در همایش «کیفیت محور توسعه پایدار» شهرستان بناب گفت: متأسفانه به علت سود ۲۴ درصدی این تسهیلات و زمان بازپرداخت یک ساله هیچ استقبالی از سوی واحدهای تولیدی استان برای دریافت این تسهیلات صورت نگرفته است.
وی افزود اعتراض لازم به بالا بودن نرخ سود این تسهیلات انجام شده است که امیدواریم سود این تسهیلات حداقل به ۱۶ یا ۱۸درصد کاهش یابد.
نجاتی بر لزوم ارتقاء کیفی ماشین آلات صنعتی و به روز رسانی واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و افزود:دولت در این رابطه آماده است وام ارزی با نرخ ۶ درصد را در اختیار متقاضیان قرار دهد تا برای بالا بردن سیستم و تکنولوژی در واحدهای تولیدی اقدام کنند .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال در استان آذربایجان‌شرقی آسیب‌پذیرند، از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست برای تخصیص اعتبارات وتسهیلات بیشتر برای واحدهای تولیدی استان تلاش کنند.
نجاتی به رتبه نخست استان آذربایجان شرقی در سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: شهرستان بناب نیز به لحاظ حضور بخش خصوصی در ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی رتبه اول استان را دارد.
نماینده مردم بناب در مجلس نیز با انتقاد از کیفیت تولیدات داخلی گفت:کیفیت تولیدات مورد قبول نظام جمهوری اسلامی نیست و بی توجهی به کیفیت باعث شده است محصولات تولیدی توجیه اقتصادی نداشته باشند.
حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی دولتی بودن اقتصاد در کشور را آسیب بزرگ واحدهای تولیدی داست و افزود:تا زمانی که اقتصاد در دست دولت است کیفیت محصولات بهتر از وضع فعلی نخواهد بود.
نماینده مردم بناب در مجلس بر حمایت واقعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و افزود:برای بالا رفتن راندمان تولید با کیفیت باید مچ گیری ها جای خود را به نظارت دقیق بدهند و نظم واقعی بر صنایع حاکم شود.
فرج الهی فرماندار بناب نیز با اشاره به صادرات بیش از ده هزار تن انواع محصولات تولیدی در شش ماه اول امسال از بناب به خارج از کشور گفت:بدنبال ساخت کالای با کیفیت و بازارپسند در واحدهای تولیدی بناب در راستای توسعه صادرات هستیم.