به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس احمد محمدزاده صبح امروز در بازدید از پروسه عملی تولید پودر آلومینا از نفلین‌سینیت و از مرکز تحقیقات آذرشهر این کارخانه، با بیان اینکه منابع طبیعی جزو سرمایه‌های با ارزش ملی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: زمان استفاده از منابع اهمیت دارد و با توجه به اینکه زمان در حال تغییر است باید با زمان‌شناسی مناسب از این منابع طبیعی ملی بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر اینکه برای این مسئله بیش از هر چیزی به پیشرفت علمی و صنعتی کشور که جزو دغدغه‌های اصلی است نیاز داریم، افزود: مرکز طرح نفلین‌سینیت آذرشهر باید به نوعی احیا شود که در شان مردم منطقه باشد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری استان آذربایجان‌شرقی، با ابراز امیدواری نسبت به فعال بودن کارخانه در شرایط فعلی و تاکید بر ادامه آن، تصریح کرد: در بخش تولید تنها نباید به دنبال تولید صرف یک محصول باشیم بلکه باید محصولاتی را ارائه کنیم که دارای ارزش افزوده بالایی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر برآورده کردن انتظارات صنعتی کشور و ایجاد زمینه‌‌های اشتغال، تصریح کرد: باید با استفاده از امکانات موجود برای پیشرفت تولید و صنعت پیش برویم.

محمدزاده در ادامه با اشاره به بحث شرایط پساتحریم، خاطرنشان کرد: امید داریم سرمایه‌گذاری‌های جدید اتفاق بیفتد تا شاهد پیشرفت واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم.

مدیر مرکز تحقیقات نفلین سینیت آذرشهر نیز در ادامه به ارائه گزارشی از تاریخچه و اقدامات مرکز تحقیقات در خصوص طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح نفلین سینیت آذرشهر آینده خوبی دارد، خود را برای خدمت و انجام وظیفه نسبت به توسعه و پیشرفت این طرح متعهد می‌دانیم.

کارخانه اصلی تولید آلومینا از نفلین‌سینیت از سال ۶۲ آغاز شد و در نهایت در سال ۸۵ به بهره‌برداری رسیده و در شرایط فعلی این مرکز محصولاتی از قبیل هیدروکسید آلومینا با خلوص بالا و در پی آن مشتقاتی با ارزش افزوده بالا از جمله «بوهمیت» را در دست تولید دارد.